حدود ٨ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شد/ ۵۸۵ دستگاه به سامانه متصل شده اند

از ابتدای راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا پایان سال گذشته، ٧ هزار و ٩١٩ درخواست، از سوی شهروندان به ثبت رسید.

حدود ٨ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شد/ ٥٨٥ دستگاه به سامانه متصل شده اندبه گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا پایان سال گذشته ٧ هزار و ٩١٩ درخواست، از سوی شهروندان به ثبت رسیده که به ٧هزار و ١١٤ درخواست پاسخ داده شده است، به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ٨٥ درصد بوده است.

دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، همچنین در سال ١٣٩٧، ٨٠٢ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که حدود نیمی از این شکایت پاسخ داده شده است.

تا کنون ٥٨٥ دستگاه به سامانه متصل شده اند، تقریبا تمامی دستگاه‌های اصلی زیرمجموعه دو قوه مقننه و مجریه در سامانه حضور دارند.

گفتنی است ٢٠ هزار و ٩٩٨ کاربر در سال گذشته در سامانه ثبت نام کرده اند.

بیشترین درخواست‌های ثبت شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به شهروندان تهرانی با ٣٨٦٤ درخواست و کمترین درخواست مربوط به شهروندان خراسان شمالی با ١٤ درخواست می‌باشد.

بیشترین درخواست و سوالات مردمی در سال گذشته به ترتیب مربوط به وزارت کشور (٣٣٣)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (٢٣٨)، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (٢٢٩)، بانک مرکزی (٢١٥)، شهرداری تهرران (٢٠٤)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (٢٠٠)، وزارت امور خارجه (١٩٥)، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (١٨٧)، سازمان برنامه و بودجه (١٧٥)، سازمان بهزیستی کشور (١٢٥) درخواست بوده است.

بر اساس این گزارش، تعداد درخواست‌ها از قوه مجریه (٥٧٠٧) درخواست بوده که به (٥٢٧٦) درخواست از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه این قوه پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی قوه مجریه به درخواست‌های مردمی ٨٨ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ٣٢ روز بوده است.

همچنین تعداد درخواست‌ها از قوه مقننه ٢٠٦ درخواست بوده که به ١٥٢ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها (٧٥ روز) می‌باشد.

بطور کلی میزان پاسخگویی قوه مقننه به درخواست‌های مردمی ٥/٥٤ درصد بوده است.

تعداد درخواست‌های مردمی از قوه قضائیه (فقط روزنامه رسمی کشور در سامانه متصل شده است)، ٩٢ درخواست بوده که به ٩١درخواست در میانگین ٨ روز پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی تنها دستگاه متصل و فعال قوه مقننه (روزنامه رسمی کشور) با توجه به اینکه ٥ شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ٩٦ درصد می‌باشد.

در میان استانداری ها، استانداری هرمزگان با ١٧٠ و استانداری لرستان با ١١ درخواست به ترتیب بیشترین و کمترین درخواست‌ها را داشته اند.

سه استانداری مرکزی، لرستان و سمنان به تمامی درخواست‌های شهروندان پاسخ داده اند.

در میان ٢٩ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست‌ها مربوط به شهرداری تهران با ٢٠٤ درخواست و میانگین پاسخگویی ٩ روز بوده است.

گفتنی است شهرداری یزد تنها شهرداری است که ١٠ زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است و استان گیلان بیشترین شهرداری‌های فعال را در سامانه دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اطلاعات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار