زنگنه در حاشیه بازدید وزیر نفت عراق از EIED مطرح کرد؛

توافق اولیه ایران و عراق برای توسعه میدان گازی نفت شهر و خرمشهر/طلب گازی ایران از عراق یک میلیارد دلار است

وجود ظرفیت های فراوان برای توسعه همکاری ایران و عراق /طلب گازی ایران از عراق یک میلیارد دلار استوزیر نفت از توافق اولیه ایران و عراق برای توسعه میدان های گازی نفت شهر و خرمشهر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز (یکشنبه، ۱۸ فروردین ماه) در حاشیه بازدید وزیر نفت عراق از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی EIED که وابسته به اویک است، اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری ایران و عراق در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی وجود دارد و ایران آمادگی دارد توانمندی‌های خود را در خدمت صنعت نفت عراق بگذارد.

وی افزود: ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بازدید از شرکت EIED با ظرفیت‌های این شرکت و مجموعه اویک آشنا و قرار شد با همکاری اویک و شرکت مشابهی در عراق، زمینه استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین فراهم شود.


بیشتر بخوانید: توزیع ۱۵۰۰ حلب سوخت هوایی به بالگرد‌های امدادی در استان های سیل زده


وزیر نفت با بیان اینکه ایران در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توانمندی‌های بسیاری دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی و گاز در عراق توسعه چندانی پیدا نکرده است، چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های مشترک بین ۲ کشور وجود دارد.

وی  طلب گازی ایران از عراق را که سوال یکی از خبرنگاران بود در حال حاضر یک میلیارد دلار اعلام کرد.

زنگنه گفت : مذاکرات مربوط به توسعه مشترک دو میدان گازی نفت شهر و خرمشهر انجام شده و اکنون به نقطه‌ای رسیده ایم که بتوان یک چارچوب توافق رسمی برای توسعه مشترک آن‌ها داشت.

انتهای پیام/

ایران در حوزه نفت و گاز توانمندی بالایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار