اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری فیروز آباد

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد گفت: شهرداری این شهرستان بودجه امسال را ۳۰ میلیارد تومان تعیین کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضایی رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد بیان کرد: در شهرداری این شهرستان بودجه‌ای که برای سال ۹۸ تعیین‌شده ۳۰ میلیارد تومان بوده که در قالب جاری ۶۰ درصد از این مبلغ اعتبار بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان است و باید در بخش عمرانی،  سرفصل‌های پرسنلی، اداری، آب، برق و گاز هزینه شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ در صد از کل این اعتبار که حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده در بخش اعتبارات عمرانی، طرح‌ها و نگهداری فضا باید استفاده شود.

رضایی ادامه داد: بودجه‌ای که برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده بود حدود ۸۰ درصد از برنامه و بودجه مجموعه شهرداری را تحقق داد که در موضوع جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در موضوع عمرانی ۹ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان امسال هزینه شده است.

رئیس شورای شهر فیروزآباد اضافه کرد: موضوعات اصلاحیه، متمم و تفریق برای رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود و سال مالی شهرداری‌ها و شورای شهر تا ۲۹ اسفند ۹۷ و یک دوره عملیاتی مالی  تا ۱۵ اردیبهشت امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از سرفصل‌های مالی شهرداری یک درصد از بودجه مصوب شهرداری‌ها باید در اختیار شورا قرار گیرد اظهار کرد: بودجه پارسال ۱۶۰ میلیون تومان بود که به شورا واگذار شد و در موضوع هزینه‌های پرسنلی و اداری، سرمایه‌ای، بخش ورزشی، فرهنگی و موارد هزینه های انتقالی و کمک به فقرای جامعه نیز هزینه شده است.

رضایی تاکید کرد: در سال ۹۷ کیمسیون فرهنگی، بخش های ورزش عمومی و همگانی و جشن های شاد برای مردم برنامه های خوبی داشته است و در بخش تاکسیرانی که زیرمجموعه شهرداری بوده، ۳۳۰ تاکسی در شهر فیروزآباد مشغول به فعالیت هستند و هرسال باید ۱۰ درصد افزایش بهاء داشته باشند.

رئیس شورای شهر فیروزآباد گفت: شورا به‌ عنوان یک قانون‌گذار، محلی است که مواردی در قالب درخواست از جانب شهرداری برای شورا  ارسال و شفاف‌سازی شده که باید به عنوان یک قانون محلی و بر اساس اصل ۱۰۰ به شهرداری ارسال شود.

رضایی بیان کرد: بر اساس این ماده برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر موارد رفاهی شورا باید از طریق همکاری با مردم مسائل را دنبال کنند.

وی افزود: شورای شهر فیروزآباد شامل هفت نفر است که پس از انتخاب  مردم، در یک جلسه با انتخابات خود هیئت‌ رئیسه انتخاب و تشکیل می شود.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ادامه داد: پس از تشکیل هیئت‌ رئیسه در نخستین جلسه شهردار انتخاب و برای شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پس از تائید شورای شهر حکم مسئولیت شهردار به امضاء وزیر کشور می رسد و شهر‌هایی از جمله فیروزآباد که زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد پس از اینکه شهردار توسط شورای شهر انتخاب شد استاندار حکم را تائید و ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/ت

اختصاص بودجه میلیاردی به شهرداری فیروزآباد

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار