نظامیان آمریکایی از لیبی خارج شدند

فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا از خروج موقت نظامیان این کشور از لیبی در پی تحولات اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا موسوم به آفریکام (AFRICOM) اعلام کرد در پی شرایط امنیتی لیبی، سربازان آمریکایی به شکل موقت از این کشور خارج شده اند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد آفریکام اعلام کرده است در پی افزایش درگیری ها میان دو دولت رقیب در لیبی و وخامت اوضاع امنیتی در این کشور، آمریکا بطور موقت نیروهای خود را از این کشور منتقل کرده است.

در بیانیه ای که در وبسایت رسمی آفریکام منتشر شده، آمده است: در نتیجه افزایش ناآرامی ها در لیبی، مجموعه ای از نیروهای آمریکایی حامی آفریکام در پاسخ به شرایط امنیتی از این کشور منتقل شده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا به بررسی شرایط این کشور و ارزیابی امکان تجدید حضور نظامی آمریکا در صورت نیاز می پردازد.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع، از حمله صبح امروز جنگنده های «دولت وفاق ملی لیبی» به ریاست فایز السراج به پایگاه های «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر در جنوب طرابلس خبر داد.

شایان ذکر است، لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار