رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

افزایش کیفیت محصولات تولیدی از رویکرد‌های سال ۹۸ است /قم از استان‌های موفق در رونق واحد‌های تولیدی است

سیجانی گفت: قم از استان‌های موفق در مسیر رونق واحد‌های تولیدی در کشور است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه استان قم در سال ۹۷ در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید جذب کرده که از ابتدای سال مالی پرداخت شده است،گفت: برای رونق تولید در سال گذشته ۵۰ جلسه اصلی و ۷۵ جلسه فرعی برگزار شده است و قم از استان‌های موفق در مسیر رونق واحد‌های تولیدی در کشور به شمار می‌رود.

وی بازاریابی داخلی و صادرات را از محور‌های اقتصادی استان دانست و افزود: متأسفانه هنوز فرهنگ‌سازی مصرف کالا‌های داخلی به‌درستی در قم شکل نگرفته و باید پروژه‌های عمرانی کلان و بزرگ صرفاً از کالا‌های تولید استان در شرایط برابر استفاده کنند.

وی اضافه کرد:افزایش کیفیت محصولات تولیدی از دیگر رویکرد‌های مهم استان در سال ۹۸ است که سازمان استاندارد قم مسئولیت نظارت و ارزیابی محصولات تولیدی را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: یک برنامه راهبردی باید تدوین شود و به موجب آن توسعه واحد‌های موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۹۸ ادامه یابد و وارد مدار تولید و اشتغال شود.

سیجانی ادامه داد: در زمینه فعالیت معادن مختلف، قم ظرفیت مطلوبی در کشور دارد و اکتشافات اولیه در زمینه آهن، طلا و مس در استان انجام‌گرفته است که به دلیل محدودیت مالی تا حدودی با مشکل روبرو شده است؛ هم‌چنین معدن منگنز، گچ و آهک استان از خام فروشی آن پیشگیری شود.

انتهای پیام/ح

قم از استان‌های موفق در رونق واحد‌های تولیدی است

برچسب ها: معدن ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار