رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

امدادرسانی به ۲۹۰ هزار نفر در استان‌های سیل زده/ کمک ۳۰۰ هزار یورویی دولت آلمان به سیل زدگان

سلیمی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۲۴ استان کشور درگیر سیل بودند که تاکنون به ۲۹۰ هزار نفر از هموطنان امداد‌رسانی شده است.

امداد رسانی به ۲۹۰ هزار نفر در استان‌های سیل زدهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با حضور سفیر آلمان‌ در ایران و نماینده صلیب سرخ برگزار شد، اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۲۴ استان کشور درگیر سیل بودند که تاکنون به ۲۹۰ هزار نفر از هموطنان امداد‌رسانی شده است.


بیشتر بخوانید؛ ماجرای عجیب فروش چادر‌های امدادی هلال احمر در دیوار


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در این مدت ۱۱۱ هزار نفر اسکان اضطراری داشتند و هزار و ۱۵۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به اینکه ۶۱۲ ساعت پرواز توسط بالگرد‌های جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شد، افزود: در پلدختر جزء اولین نیرو‌هایی بودیم که نزدیک صبح توانستیم کمک‌های شایانی را به هموطنان کنیم.

وی با بیان اینکه اقلام زیستی غذایی و بهداشتی مورد نیاز در استان‌های متاثر از سیل توزیع شده است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۱۸۷۲۳ تخته چادر و بالغ بر ۳۵ هزار تخته موکت و ۷۰ هزار تخته پتو بین نیازمندان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: مهم‌ترین نکته این بود که همه استان‌ها قبل از وقوع سیل در حال آماده باش بودند و  انبار‌های امدادی تقویت شده بود.

وی با اشاره به محموله ارسالی کمک‌های بشردوستانه کشور آلمان که ارزش آن ۳۰۰ هزار یورو است، مطرح کرد: قبل از تحویل رسمی ۲۰ درصد محموله به استان خوزستان ارسال شد که شامل ۴۰ دستگاه قایق و ۸۰ ست تجهیزات انفردای بود.

سلیمی در خصوص اقدامات انجام شده در مناطقی که پیش‌بینی سیل در آنجا وجود دارد، گفت: ما به همه استان‌ها که در آینده در معرض سیل هستند اعلام آماده‌باش کرده‌ایم و تا کنون ۴۶ هزار تخته چادر، ۹۳ هزار سبد غذایی، ۵۱ هزار تخته موکت به مناطقی که پیش‌بینی شده در معرض سیل هستند ارسال شده است. همچنین مردم را در این مناطق به محل‌های امن منتقل کردیم تا از تلفات جانی پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: من از دولت آلمان و صلیب سرخ این کشور به خاطر ارسال این محموله و ارائه کمک‌های آموزشی سپاسگزارم.

سلیمی گفت:ارتباطات ما با آموزش صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ارتباطات مستحکمی است که بخش اعظم این ارتباطات مربوط به تربیت مربیان این حوزه است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان از زبان رئیس سازمان امداد و نجات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
عقیل
۲۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام شیخ کویت 23ملیون دینار کمک کرد
آخرین اخبار