یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مرغ ارزان شد/ نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزارتومان

چهارآیین از کاهش یک هزار تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش یک هزار تومانی مرغ از ابتدای هفته خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

وی کاهش تقاضا بعد از تعطیلات نوروز را عامل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: طبق روال سال‌های گذشته تا اواخر اردیبهشت روند کنونی قیمت مرغ در بازار ادامه خواهد داشت.

چهارآیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش مرغ زنده با نرخ کنونی در بازار بیانگر زیان یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومانی مرغداران است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ/ عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزارتومان اجحاف در حق مصرف کننده است


عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: با احتساب قیمت کنونی جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی، عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی به زیان مرغداران تمام می‌شود و ادامه این روند موجب شده است قیمت مرغ ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده به اوج خود برسد.

این مقام مسئول با انتقاد از عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزار تومان در برخی خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به آنکه عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزار تومان گران فروشی است، از این رو انتظار می‌رود که بازرسان وزارت صمت با اعمال نظارت بیشتر از تخلف برخی مغازه داران جلوگیری کند.

وی از کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران نسبت به آینده بازار ذرت و کنجاله سویا خوش بین نیستند که در نهایت نا اطمینانی از شرایط بازار موجب شده است تا تولیدکنندگان تمایلی به جوجه ریزی واحد‌های خود نداشته باشند.

چهار آیین با اشاره به اینکه جوجه یکروزه، ذرت و کنجاله سویا ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با توجه به آنکه کنجاله سویا و ذرت جایگزینی در واحد‌های مرغداری ندارد، از این رو دولت موظف است با شفافیت تمام و بر اساس یک برنامه مدون موضوع تامین کنجاله سویا و ذرت را برای پایداری تولید در صنعت طیور به زودی روشن کند و در غیر این صورت پیامد‌های نامطلوب آن گریبانگیر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگرچه مسئولان تنظیم بازار با اجرای نرخ‌های دستوری به دنبال تنظیم بازار هستند، اما نرخ مصوب ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی مرغ زنده در پی نوسان نرخ نهاده‌های دامی جوابگوی هزینه مرغداران نیست، از این رو انتظار می‌رود که ستاد تنظیم بازار براساس هزینه‌های واقعی تولید نرخ مصوب را اعلام کند.

انتهای پیام/

کاهش جوجه ریزی بر واحدهای مرغداری در نوسان قیمت دامن می زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
قیمت ستادتنظیم بازار 11500 تومنه چطوری می گویند ارزان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مرغ را از 10 هزارتومان رساندنش به 18 هزارتومان حالا شده 14 هزارتمان میگویند ارزان شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شانس ما رو باش
با هزار بدبختی و تو صف وایستادن و جنگ اعصاب فریزر رو پر از مرغ کردم الان مرغ ارزون شد
باور کنین اگه نمیخریدم الان گرون شده بود
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
کجا ارزون شده مرغ؟ آخه اين قيمت برا مرغ انصافه؟
آخرین اخبار