اعتصاب معلمان لهستانی برای افزایش حقوق

رئیس بزرگترین اتحادیه معلمان لهستان اعلام کرد معلمان سراسر این کشور امروز، دوشنبه در واکنش به مخالفت دولت با افزایش حقوق اعتصاب می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس بزرگترین اتحادیه معلمان لهستان موسوم به «ZNP» در بیانیه‌ای اعلام کرد معلمان سراسر این کشور امروز (دوشنبه) در واکنش به مخالفت دولت با افزایش حقوق اعتصاب می‌کنند.

مذاکرات روز گذشته میان نمایندگان سه اتحادیه معلمان و دولت لهستان به منظور افزایش حقوق بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. معلمان خواستار افزایش حقوق خود به اندازه ۱۰۰۰ زلوتی (معادل ۲۶۲ دلار) هستند.

رئیس اتحادیه ZNP اعلام کرد: امروز بزرگترین اعتصاب در حوزه آموزشی را از سال ۱۹۹۳ آغاز می‌کنیم. ما آماده هستیم که دولت را متقاعد کنیم این اعتصاب نه تنها جنبه اقتصادی دارد، بلکه برای بهتر شدن کیفیت آموزش هم هست؛ آموزشی که در سال‌های اخیر تخریب شده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه، حدود ۸۰ درصد مدارس و مهدکودک‌های لهستان اعلام کرده اند در این اعتصاب اعتراضی شرکت خواهند کرد. حقوق معلمان لهستانی ماهانه بین ۳۰۴۵ تا ۵۶۰۳ زلوتی (۷۹۸ تا ۱۴۶۷ دلار) است. هنوز مشخص نیست این اعتصاب معلمان تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

در ماه مارس سال جاری میلادی هم هزاران کارمند دادگاه و دفتر‌های دادستانی به منظور افزایش حقوق و بهتر شدن شرایط کاری به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار