جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در استان خوزستان/ تأمین یک هزار تن خوراک دام برای دامداران مناطق سیل زده

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: در سال ۹۸ برای ۱۰ هزار نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرح فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان خوزستان اظهار کرد: از زمان وقوع سیل در استان خوزستان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار سایر نهاد‌های اجرایی، ملی و استانی در کنار مردم این استان حضور داشت.

وی گفت: برای کمک رسانی به افرادی که در معرض سیل و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب یک ستاد مرکزی در اهواز و ۱۵ قرارگاه فرعی در ۱۵ نقطه استان نیرو‌های خود را متمرکز کرده است.

مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه گروه‌های جهادی و انقلابی شامل دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، جوانان و افراد با انگیزه است و در کنار مردم ارائه خدمت می‌کنند، افزود: در این برهه از زمان فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ه) بر توزیع، تأمین و در اختیار قرار دادن اقلام ضروری است.

جعفری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روزانه ۳۰ هزار غذای گرم بین آسیب دیدگان استان خوزستان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه چادر، پتو، خرما و لوازم بهداشتی اقلام توزیع شده است، افزود: تأمین ماشین آلات سنگین، احداث سیل بند‌های جدید و مقاوم سازی سیل بند‌های موجود و تأمین وسایل نقلیه از جمله قایق از جمله برنامه‌های اجرا شده این ستاد است.

مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ۱۰ روز آینده برنامه‌ریزی‌هایی در جهت تأمین انبار‌های قرارگاه‌های استان خوزستان انجام داده است.


بیشتر بخوانید: ارسال اولین محموله لوازم خانگی به مناطق سیل زده استان گلستان/ بیمه ۱۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی


وی با بیان اینکه ۲ واحد سیار مسئولیت خدمات رسانی در حوزه درمانی و پزشکی را برعهده داشتند، ادامه داد: ۴ هزار نفر با ۱۰۰ قلم دارو در این پایگاه‌های سیار ویزیت شده اند.

جعفری با بیان اینکه یکی از مشکلات آسیب دیدگان خوزستانی تأمین غذای احشام است، گفت: یک هزار تن خوراک احشام برای دامداران استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: ۵ هزار شیر خشک تأمین شده و میان کمپ‌ها و اردوگاه‌های منطقه توزیع شده است.

وی با ببان اینکه در سال ۹۸ برای استان خوزستان برنامه‌ای در خصوص اشتغال داشتیم، ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده در استان خوزستان و ۵ استان دیگر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نظر دارد ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال را اجرایی کند.

جعفری ادامه داد: استان خوزستان بیش از ۲.۵ تا ۳ برابر ظرفیت اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ برای ۱۰ هزار نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد خواهیم کرد، افزود: امیدواریم این اقدام که بیشتر مشاغل خرد و کوچک را شامل می‌شود، درد و آلام مردم سیل زده را کاهش دهد.

مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: قبل از وقوع سیل ۱۴۰ هزار مسکن در مناطق روستایی استان خوزستان بیمه شده بودند.

وی با بیان اینکه با شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مذاکراتی صورت گرفته است، بیان کرد: مناطق روستایی آسیب دیده ۱۵ میلیون تومان برای بازسازی منزل و ۵ میلیون تومان برای خرید مجدد لوازم‌منزل دریافت می‌کنند.

جعفری ادامه داد: در مرحله بعد کارشناسان بیمه در منطقه حضور می‌یابند و با ارزیابی‌های مناطق هدف پوشش بیمه‌ای را در قالب جبران هزینه‌های زندگی اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار