وزیر صمت در دیدار با سفیر ایران در عمان مطرح کرد:

ضرورت افزایش سهم صادرات به کشور‌های همسایه

رحمانی با بیان اینکه ۵۵ درصد از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است، از راه اندازی دفاتر تجاری این وزارتخانه در کشور‌های ترکیه، عراق، لبنان و سوریه خبر داد.

ضرورت افزایش سهم صادرات غیرنفتی به کشور‌های همسایهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی در دیدار با سفیر ایران در عمان با اشاره به پتانسیل اقتصادی کشور عمان گفت: عمان با توجه به تجارت آزاد با ۲۷ کشور دنیا، دروازه ورود به بازاری ۵۰۰ میلیونی است که ایران باید با افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری خود با این کشور از این فرصت استفاده کند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش مراودات تجاری با کشور‌های عراق، ترکیه، سوریه و لبنان را در دستور کار قرار داده است، افزود: بخشی از برنامه، راه اندازی دفاتر تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهر‌های اربیل، بصره و بغداد در عراق و استانبول در ترکیه است که در همین ارتباط دفتر وزارتخانه در آنکارا پایتخت ترکیه فعال است.


بیشتر بخوانید: افزایش مبادلات تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۰/ شهرک مشترک مرزی احداث می شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ۵۵ درصد از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است، اظهار کرد: همچنین تنها ۲ درصد از واردات این کشور‌ها از ایران است که برنامه ما افزایش این میزان به ۵ درصد است.

رحمانی همچنین افزایش همکاری‌های اقتصادی با عمان، عراق و لبنان را دروازه ورود به بازار کشور‌های عربی خواند و گفت: محور برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال آینده، افزایش صادرات، تولید ساخت داخل و فعال سازی معادن است.

انتهای پیام/

راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای ترکیه، لبنان، سوریه و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار