اعلام وضعیت اضطراری در پاراگوئه در پی جاری شدن سیل

طغیان رودخانه و در پی آن جاری شدن سیل در پاراگوئه سبب اعلام وضع اضطراری ۳ ماهه در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، طغیان رودخانه و در پی آن جاری شدن سیل در پاراگوئه سبب اعلام وضع اضطراری ۳ ماهه در این کشور شد.

از دو روز پیش باران‌های سیل آسا در بخش‌هایی از کشور پاراگوئه شروع شده است. این بارش‌ها سبب جاری شدن سیل در بخش‌هایی از این کشور آمریکای جنوبی از جمله شهر آسونسیون، پایتخت شده است. مقامات پاراگوئه با وضعیت پیش آمده، سه ماه وضع فوق العاده اضطراری اعلام کرده اند.

جاری شدن سیل در پاراگوئه

آن‌ها به مردم درباره امنیت جانی خود در شرایط سیلابی هشدار داده اند. صد‌ها خانه نیز به علت سیل تخلیه شده است.

خیابان‌های پایتخت پاراگوئه مملو از آب شده است. با مختل شدن آمد و شد جاده ای، مردم از قایق برای رفت و آمد در این شهر استفاده می‌کنند.

این در حالی است که بالا آمدن سطح آب «رود پاراگوئه» طی هفته‌های گذشته و جاری شدن سیل، زندگی ۲۰ هزار خانوار را در پاراگوئه تحت تاثیر قرار داده است.

اوضاع در آسانسیون، پایتخت پاراگوئه که ۲ میلیون نفر از جمعیت ۷ میلیونی این کشور را در خود جای داده، از همه نگران کننده‌تر است.

شهردار این شهر از روز چهارشنبه گذشته تا ۹۰ روز در این شهر حالت فوق العاده اعلام کرده است. محله «بانادوسور» آسانسیون که نزدیک رودخانه پاراگوئه قرار دارد و ۷ هزار سکنه دارد بیش از دیگر نقاط این شهر لطمه دیده است.

جاری شدن سیل در پاراگوئه

«خواکیم روآ» وزیر وضع اضطراری پاراگوئه پس از بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیل زدگان به سرپناه‌های محکم و هر نوع کمکی نیاز دارند.

به گفته وی، بارش‌های شدید ماه مارس در سراسر این کشور تاکنون زندگی ۲۰ هزار و ۴۰۴ خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.

طغیان این رودخانه معمولا زندگی ساکنان مناطق اطراف را که اغلب از خانواده‌های کشاورز فقیر هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب فرار آن‌ها به مناطق شهری و استقرار در پایتخت می‌شود.

جاری شدن سیل در پاراگوئه

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار