رئیس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه:

سد الغدیر ساوه در بهترین شرایط پایداری قرار دارد

رئیس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: سد الغدیر ساوه در بهترین شرایط پایداری قرار دارد.

سد الغدیر ساوه در بهترین شرایط پایداری قرار دارد شاهرخ رئیس امور بهره برداری سد الغدیر ساوه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با رد شایعاتی مبنی بر احتمال شکسته شدن سد الغدیرگفت: سد الغدیر ساوه در بهترین شرایط پایداری قرار دارد.

شاهرخ با اشاره به پایداری سد الغدیر با توجه به افزایش حجم به میزان قابل توجه آن افزود: هرگونه اظهارنظر در خصوص ناپایداری سد مبنای کارشناسی و علمی نداشته و هیچ نگرانی و دغدغه خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با گذشت حدود سه هفته از سال ۹۸ حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه از مرز ۱۹۰ میلیون متر مکعب عبور کرده واین میزان حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر در ۲۳ سال اخیر بی سابقه است و پیش بینی می‌شود و می‌توانیم طی دوران توزیع آب برای مصارف کشاورزی تولید برق بهره ببریم.

رئیس امور بهره برداری سد الغدیر ساوه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این سد حداکثر ظرف ده روز آینده سرریز می‌کند ودر شرایطی که سد‌ها در وضعیت سیلابی قرار می‌گیرند، یکی از تمهیداتی که دیده می‌شود کنترل مخزن و آب ذخیره شده است بیان کرد: طی هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان ظرف سه روز آینده دریچه تحتانی سد برای تنظیم آب ورودی باز خواهد شدو آب کنترل شده‌ای به پائین دست هدایت خواهد شد و هیچ خطری وجود ندارد.

انتهای پیام / ج.

رد شایعاتی مبنی بر احتمال شکسته شدن سد الغدیر ساوه

برچسب ها: سیل ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.