باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

«تروریست خواندن سپاه» هدیه‌ای به نخست وزیر رژیم صهیونیستی/ هدف ترامپ از کمک‌های انتخاباتی به نتانیاهو چیست؟

دونالد ترامپ در ادامه حمایت برای بقای رژیم جعلی صهیونیستی در خاورمیانه سپاه پاسداران را گروه تروریستی معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای، رسماً برنامه دولت خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» اعلام کرد. این نخستین بار است که کاخ سفید نیرو‌های مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند،کاخ سفید از این اقدام به عنوان «گامی بی‌سابقه» یاد کرده و نوشته وزارت خارجه آمریکا رهبری آن را به دست داشته است.

این بیانیه در حالی صادر شده که پیش از این کارشناسان در آمریکا هم درباره تبعات این اقدام هشدار داده و تلاش کردند که کاخ سفید را از آن برحذر دارند. ارزیابی پنتاگون و سیا این است که چنین اقدامی، نظامیان ایالات متحده و مأموران اطلاعاتی آن را در معرض خطر اقدامات متقابل توسط دولت‌های خارجی قرار می‌دهد.

کارشناسان مسائل حقوقی نیز بر اساس اصل پذیرفته شده اقدام متقابل می‌گویند در صورتی که طرفین کنوانسیون‌های ژنو، نیرو‌های مسلح یکدیگر را «سازمان تروریستی» بنامند و این رویه رواج پیدا کند، اعضای نیرو‌های مسلح آمریکا نیز، در صورت دستگیری در یک کشور ثالث، ممکن است متقابلاً «تروریست» تلقی شده و محاکمه شوند.

تروریستی خواندن سپاه دستاویز بده بستان‌های انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو

هدیه انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو

لحظاتی پس از اعلام رسمی دولت دونالد ترامپ در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران در روز دوشنبه ۱۹ فروردین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل این تصمیم به گرمی سپاسگزاری کرد و آن را پاسخ مثبت دونالد ترامپ به خواسته خود، قلمداد کرد.

نتانیاهو در پیامی خطاب به دونالد ترامپ گفت: «دوست عزیز من، قبول یک خواسته مهم دیگر من، در راستای منافع مشترک دو کشور ما و کشور‌های دیگر منطقه است.»

انتخابات عمومی در سرزمین‌های اشغالی در حالی از امروز ۹ آوریل (۲۰ فروردین ۹۸) در سرزمین‌های اشغالی برگزار شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهوینستی سنگ تمام گذاشته است. وی تنها ۱۵ روز مانده به برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت شناخت. اقدامی که از دید ناظران مسائل منطقه مشخصا در جهت تقویت نتانیاهو و حزب متبوعش «لیکود» ارزیابی می‌شود و حال با تروریستی خواندن سپاه کمک مضاعفی به نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات کرده است.

این اقدام ترامپ در حالی انجام شده که صحنه سیاست رژیم اسرائیل این روز‌ها درگیر انتخاباتی نفس گیر است و بازی تاج و تخت رقابتی پرماجرا برای نخست وزیر کنونی رژیم اسرائیل ایجاد کرده است. رقابتی که نتانیاهو به دلایل گوناگون شرایط خوبی در آن ندارد و رقبای او از جناح چپ گرفته تا میانه رو‌ها و حتی راستگرایان تلاش می‌کنند به نخست وزیری ۱۰ ساله مردی تندرو در عرصه داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی پایان دهند.

از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل برملا شدن پرونده‌های فسادش در ماه‌های اخیر بار‌ها از سوی مقامات قضایی رژیم صهیونیستی احضار شده است؛ در آستانه آغاز سال جدید میلادی، گروهی از وکلا که به نمایندگی از دفتر دادستانی در حال بررسی پرونده‌های نتانیاهو بودند، در ارزیابی نهایی پیشنهاد کردند نخست وزیر در دو پرونده به اتهام گرفتن رشوه احضار شود.

در چنین شرایطی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات سرنوشت ساز ۹ آوریل به برگ برنده از جنس اشغالگری و زیاده خواهی نیاز داشت. برگ برنده‌ای که ترامپ با شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی و تروریستی خواندن سپاه پاسداران آن را به نتانیاهو داد.

به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان که از سال ۱۹۶۷ میلادی و در پی شکست تاریخی اعراب در جنگ شش روزه، توسط رژیم اسرائیل اشغال شد؛ می‌تواند نتانیاهو را در آستانه انتخابات یاری کرده و پرونده فساد وی را هم به حاشیه برد.

شواهد نشان می‌دهد نتانیاهو توانسته است با این مجوز اشغالگری صادر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا بر سر مساله تثبیت حاکمیت این رژیم بر سرزمین‌های اشغالی مانور دهد و این برگ برنده تا حدی توانسته برای نتانیاهو کارساز باشد.

در حالی که نظرسنجی‌ها تا چند ماه پیش خبر از عدم توانایی حزب لیکود در انتخابات می‌دادند، حال  نظر سنجی‌های اخیر نشان می‌دهد برای نخستین بار در این دوره، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، با یک کرسی بیش‌تر از ائتلاف رقیب، موسوم به آبی- سفید، پیشتاز شده است.

تروریستی خواندن سپاه دستاویز بده بستان‌های انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو

اذعان رسانه های صهیونیستی به حمایت ترامپ از نتانیاهو در انتخابات

رژیم صهیونیستی از دیرباز سپاه پاسداران را بازوی اصلی جمهوری اسلامی در دشمنی با موجودیت جعلی خود می‌داند، سران رژیم صهیونیستی در حالی از اقدام دولت آمریکا در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران خشنود شده‌اند که رژیم صهیونیستی یک روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی خود فاصله داشته؛ انتخاباتی که روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین برگزار می‌شود. اما پیش از آنکه نتانیاهو تایید کند که «تروریستی» نامیدن سپاه پاسداران، درخواست شخص او از دونالد ترامپ بوده است، برخی از تحلیلگران در ویژه برنامه‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در شب پیش از انتخابات، موعد زمانی اعلام تصمیم دولت آمریکا را با انتخابات تصادفی ندانستند. کارشناسان شبکه دولتی «کان» و شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم، تصمیم آقای ترامپ را نتیجه ادامه هماهنگی‌های کامل میان بنیامین نتانیاهو با رئیس‌جمهوری آمریکا نامیدند.

در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و حاکمیت این رژیم بر منطقه اشغالی جولان سوریه، دو هدیه مهم دیگر دونالد ترامپ به نتانیاهو بود که برای این کشور هم‌پیمان اهمیت راهبردی قوی‌تری داشته است، چرا که نتانیاهو مدعی آن است که وی موفق شده رئیس جمهور ایالات متحدهف دونالد ترامپ را متقاعد کند که حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر منطقه اشغالی جولان به رسمیت بشناسد، وی همچنین مدعی شد که در حال حاظر زمان "گذار به فاز جدید" و بسط این حاکمیت در کرانه باختری رود اردن فرا رسیده است.

شایان ذکر است، ضمیمه کردن بخش‌های اشغالی اردن به رژیم صهیونیستی یکی از خواسته‌های رقیبان انتخاباتی نتانیاهو بوده است و او ظاهرا می‌کوشد با وعده انجام این کار موقعیت خود در رقابت‌های پیش رو را بهبود بخشد.

بده بستان‌های ترامپ و نتانیاهو برای موفقیت در انتخابات

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، ناظران بر این باورند که ترامپ تلاش می‌کند حمایت لابی صهیونیستی را به شکل واضح در نبرد آتی خود در کنگره در پی سیطره دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان در اوایل سال جاری میلادی، کسب کند و به نظر می‌رسد رویکرد دولت وی در خاورمیانه به شکل گسترده‌ای با منافع رژیم صهیونیستی همخوانی دارد به ویژه پس از اعلام انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به قدس که خشم میلیون‌ها مسلمان را در جهان به دنبال داشت.

ترامپ همچنین تلاش می‌کند پرونده‌های حل نشده در خاورمیانه را که مربوط به رژیم صهیونیستی است، به نفع این رژیم یکسره کند، این در حالی است که برخی رژیم‌های عربی با روی باز و موافقت گسترده با عادی سازی روابط با تل آویو به وی خدمت می‌کنند، ترامپ به دنبال تضمین جلب دوستی و وفاداری صهیونیست‌ها بدون درگیری و تقابل با اعراب است.

تروریستی خواندن سپاه دستاویز بده بستان‌های انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو


هدف ترامپ از کمک‌های انتخاباتی به نتانیاهو چیست؟
شاید بتوان همدلی و همراهی و حمایت‌های ترامپ از نتانیاهو را بر اساس نزدیکی فکری مورد ارزیابی قرار داد. ترامپ از پیروزی راستگرایان در هرجای جهان حمایت کرده و متحدانش را از میان راستگرایان انتخاب کرده است.گذشته از این مهمترین دلیل حمایت‌های بی چون و چرای ترامپ از نتانیاهو لابی قدرتمندی یهودی است که نقش غیرقابل انکاری در عرصه سیاسی آمریکا دارد. هم در کمپین انتخاباتی ترامپ و هم در کابینه وی، صهیونیست‌ها حضور قدرتمندی دارند و همین‌ها بوده اند که سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ را بدون توجه به منافع ملی آمریکا ترسیم کرده و به پیش می‌برند و اتفاقا همین لابی‌ها هستند که با همراهی با برخی دولت‌های عرب منطقه،  سیاست‌ها و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، هدفشان «کشاندن آمریکا به یک باتلاق برای کمک به نتانیاهو» است.

طبیعی است ترامپ مانند هر رئیس جمهور دیگری به دنبال تداوم حضور خود در کاخ سفید باشد و به خوبی می‌داند این تداوم تا حد زیادی بستگی به حمایت لابی‌های صهیونیستی از وی دارد و ترامپ امیدوار است با چنین اقداماتی حمایت لابی صهیونیستی از خود را در انتخابات آتی تضمین کند.

در چنین شرایطی حمایت بی دریغ ترامپ از نتانیاهو باعث شده وی هیچ حد و حدودی در زیاده خواهی خود و تضییع حقوق فلسطینیان نداشته باشد و در آخرین اظهار نظر انتخاباتی خود مدعی شود که اگر منصب خود را در انتخابات آتی حفظ کند، ممکن است مناطق شهرک نشین در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ در سیرک بین الملی اسراییل نقش اول را دارد چون به اربابان خود می خواهد ثابت کند هنوز مهره سوخته نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ .من سپاهی ام از من عصباني باش واز اين عصبانيت بمير
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
برخورد ما با سربازان امریکا و نمایش تحقیر آمیز تصاویر در رسانه های دتیا باعث این تصمیم ترامپ شد
ترامپ به صراحت بیان کرده بود که ایرانیهای با گرفتن سربازان امریکا ما را تحقیر کرده اند و باید توان آن را بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اسراییل یک غده سرطانی است که میخواد درمنطقه ریشه بدوانه اما دولت های عربی باید بدانند که دوستی امریکا ورژیم صهیونیزم شبیه دوستی خاله خرسه است که روزی سنگ حماقت خودشان رابرسرشان خواهدکوفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
به اميد خدا هردوشون تو قعر جهنم باهم محشور بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
دیوانه چو دیوانه ببیند خوش آید مصداق ترامپ و نتانیاهو است این ضرب المثل.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۱:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
کلا نمی دونم چرا افراد منتخب در بسیاری از کشور ها انسانهای تند رو و جنگ طلب هستند شاید دینا به طرف جنگ پیش میره خدا به خیر کنه و لعت بر هر چی جنگ طلبه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت ساوجی
۱۱:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
زندگی خلبانی که مردم هیروشیما را قتل عام کرد




نخستین حمله اتمی در جهان به نام آمریکا ثبت شد. این حمله را خلبانی هدایت کرد که برای چنین اقدامی مدال گرفت و تا پایان عمر هم از کرده خود پشیمان نشد.

حمله اتمی به هیروشیما نخستین حمله اتمی در جهان بود. در سال 1945 «پاول تیبت» با بمب اتمی موسوم به «پسر کوچک» این شهر را نابود کرد. وی نه تنها هرگز ابراز پشیمانی نکرد بلکه برای چنین اقدامی مدال گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اقدام متقابل باید بشه و ارتش امریکا و اسرائیل را هم مجلس ما باید تروریست اعلام کنه
Iran (Islamic Republic of)
صاعقه
۱۰:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
یکبار برای همیشه باید جلوی قلدرمابی ترامپ وایساد.
درسته ایستادن هزینه داره ولی یکبار برای همیشه باید ترامپ و دولتمردان آمریکارو سرحایشون نشوند
با عکس دستجمعی با لباس سپاه کاری درست نمیشه
باید سپاه کاری کند که ناوگان دریایی و ارتش آمریکا در خلیج فارس و نیز سراس دنیا احساس آرامش نکند و ناوگان دریایش خلیج فارس ترک کند و دیگه نتونه از تنگه هرمز رد بشه
مولا علی میفرماید:
" آنجا که مدارا، خشونت به بار می آورد، خشونت عین مدارا محسوب می شود"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
آمریکا نوکر درجه یک رژیم اشغالگر قدس است
مرگ بر آمریکا جنایتکار مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
مجلس = موتور پیشران انقلاب در گام دوم
به منظور خنثی نمودن اقدامات خباثت آمیز دولت امریکا و حامیان داخلی و خارجی آن برای ایجاد فاصله ومقابل هم قراردادن مردم و نظام در سال۹۸- موج سواری و صید ماهی ، می بایستی قوای کشور و در رآس آن نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و تقنینی خود را هرچه سریعتر در دفاع از کشور،انقلاب و مردم نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بعنوان موتور پیشران کشور در گام دوم انقلاب- سال رونق تولید در ارائه و تصویب لوایح ضد آمریکایی،مقابله با جریانهای نفوذی شامل مدیران و مسئولین دوتابعیتی ،اصلاح ساختار اقتصادی،اصلاح نظام بانکی ، ایجاد شفافیت در ارکان اقتصادی کشور برای مبارزه با فساد و میدان دادن به جوانان صالح،صادق، متخصص ،با انگیزه و انقلابی و جایگزین نمودن ایشان با افراد بی رمق،خسته،از راه برگشته،ریاکار،فاسد و منافق به منظور بازسازی اعتماد و ایجاد امید و نشاط بین مردم و دمیدن خونی تازه به رگهای انقلاب اجرایی نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
هدیه نتانیاهو بمونه به وقتش . چنان هدیه ای بهش بدهیم که دنبال سوراخ موش بچرخند .
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۰:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
نابودی کامل اسرائیل و سرشکستگی آمریکا نزدیک است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
به خواست خدای متعال ایران اسلامی بسوی قله رفیع سعادت به پیش خواهد رفت هیچ کس هم نمی تواند این حرکت را متوقف کند جنگ بر ما تحمیل کردنند ما قدرتمان از کلاش به موشک تبدیل شد تحریمان کردند ما در تولیدات خود کفا شدیم در علم از همه کشورها چه از نظر پزشکی چه صنعتی درخشیدیم خداوند بر ما منت گذاشت باریدگی اخیر گرچه خساراتی بما وارد شد ولی جواب تحریما داده شد این کار تجربه ما بشتر خواهد شد اما ترویستی خواندن سربازان امام زمان سپاه از سوی ابر ظالم جهان امریکای جنایت کار جرقه پیروزی نهایی ما ونابودی امریکا را خواهید دید اتفاقی که در جنگ خندق برای پیامبر گرامی اسلام افتاد برای ایران رقم خواهدخورد من یه پیشگو هستم انشاء اله بزودی اتفاقی برای نا بودی ترامپ رقم خواهد زد برای نا بودی هرچه سریعتر ترامپ دعا کنید کلید پیروزی صلوات هست
آخرین اخبار