در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش سه برابری هزینه انتشار کتاب نسبت به سال گذشته

یک ناشر گفت: امروز ناشران کتاب را با هزینه حداقل سه برابر سال گذشته منتشر می‌کنند و این کار را سخت کرده است.

افزایش سه برابری هزینه انتشار کتاب نسبت به سال گذشته

عباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان هزینه انتشار کتاب گفت: امروزه ناشران کتاب را با هزینه حداقل سه برابر سال  گذشته منتشر می‌کنند. به دلیل اینکه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اولین نمایشگاه کتاب پس از هجمه گرانی هاست و کتاب هایی که در این دوره نمایشگاه عرضه می شوند، هنوز همان قیمت قبلی را دارند یا قیمت آنها نسبت به سال قبل اندکی افزایش یافته است؛ همین کتاب ها هم با تخفیف در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شوند. به نظرم امسال از نمایشگاه کتاب به خوبی استقبال می شود.

وی افزود: بیشتر افرادی که به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می آیند، یا حضور در نمایشگاه برایشان جنبه تفریحی دارد و یا دنبال کتاب خاصی هستند. بحث فروش کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بحث دیگری است و نمی توان پیش بینی کرد، چه میزان کتاب در این دوره نمایشگاه فروخته می شوند.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با اشاره به کتاب هایی که این انتشاراتی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می کند، اظهار داشت: ثبت نام اولیه را برای حضور در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام دادیم. پس از اینکه ثبت نام ناشران قطعی شود و ناشران واریز وجه را آغاز کنند، به احتمال زیاد برای واریز وجه اقدام می کنیم و در این دوره نمایشگاه حاضر می شویم. انتشارات کتاب ابرار با حدود ۷۰ عنوان کتاب به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می آید.

جبلی ادامه داد: کل کتاب هایی را که در انتشارات کتاب ابرار منتشر کردیم، در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهیم کرد. از جمله این کتاب ها، قدم های عاشقی، مجموعه خاطرات پیاده روی اربعین، موج ها و کوسه های خلیج فارس اثر محمد علی گودینی است. حدود ۱۲ کتاب کودک را در این دوره نمایشگاه عرضه می کنیم. برخی از آن ها کتاب های شعر برخی هم کتاب های داستان هستند. از آن جمله می توان به کتاب های « زیباست شهر من » اثر کامران شرفشاهی، اختر پروانه ای اثر علی ناصحی و چتری برای پیامبر اثر فتاحی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار