شهردار چابهار:

کمترین سیل در چابهار خسارات جانی و مالی زیادی وارد می‌کند

شهردار چابهار گفت: کمترین بارندگی‌ها و جاری شدن سیل در شهر و مناطق حاشیه شهر چابهار خسارت سنگین جانی و مالی بدنبال خواهد داشت.

کمترین سیل در چابهار خسارات جانی و مالی زیادی وارد می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدیونس حقانی شهردار چابهار اظهار داشت: سکونت افراد مختلف در مسیر سیل، ساخت خانه در بستر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و زندگی مردم در کپرها، بنا‌های سست و بدون مهندسی و فاقد استاندارد‌های لازم سبب شده تا در کمترین بارندگی‌ها خطرات زیادی ساکنان آن‌ها را تهدید کند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل جذابیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بسیاری از مردم روستا‌ها و شهر‌های دیگر استان برای رهایی از خشکسالی و بهره مندی از زندگی و رفاه بهتر و اشتغال به چابهار سرازیر شده و در مناطق حاشیه شهر سکنا گزیده اند.

شهردار چابهار بیان کرد: ساخت خانه‌ها با بلوک سیمانی و رعایت نکردن استاندارد‌های لازم در ساخت و ساز ساختمانی به دلیل فقر و پایین بودن درآمد افراد تهدید جدی برای ساکنان هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی شود.

وی گفت: در طول ۱۰ سال گذشته مسیر و عرض رودخانه‌ها و آبراهه‌های سطح شهر و مناطق اطراف نظیر روستا‌های کمب، تیس، میرآباد، نوک آباد، طیس کوپان، عثمان آباد، مرادآباد و رمین روز به روز کمتر و ساخت و ساز‌های بی ضابطه بیشتر می‌شود و کسی تا قبل از وقوع حادثه به فکر چاره و جلوگیری نیست.

حقانی قانون‌مند کردن سکونت افراد در مناطق مختلف حاشیه شهر را خواستار شد و تاکید کرد: بایستی قبل از وقوع حادثه برای ساماندهی این مناطق چاره اندیشی اساسی انجام شود.

شهردار چابهار بر ساماندهی مناطق حاشیه شهر و تامین برق، شبکه آبرسانی و اجرای طرح‌های مورد نیاز تاکید کرد و افزود: نباید مردم متحمل این همه درد و رنج شوند.

انتهای پیام/ع

کمترین سیل در چابهار خسارات جانی و مالی زیادی وارد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار