پیوندی خبر داد؛

کمک ۷۸ میلیاردی مردم به سیل زدگان از طریق هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:مردم تا ظهر امروز ۷۸ میلیارد تومان به سیل زدگان از طریق هلال احمر کمک کردند.

کمک ۷۸ میلیاردی مردم به سیل زدگان از طریق هلال احمربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگوی تلویزیونی برنامه اختیاریه اظهار کرد: من اهل سرخه سمنان هستم و افتخار این را دارم که همشهری رئیس جمهور باشم، اما هیچ نسبت فامیلی با ایشان ندارم.

وی با بیان این که برخی رسانه‌هایی که عنوان کردند با شخص رئیس جمهور فامیل هستم شکایت کردم، افزود: این افراد به این موضوع محکوم شدند.

پیوندی گفت:در کل کشور زیبایی وجود دارد که هیچ یک از این نقطه‌ها مصون از حوادث طبیعی نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشور ما قابلیت ۳۴ حادثه طبیعی را دارد، بیان کرد: در این زمینه شانس برخی از اقلیم‌ها بیشتر و شانس برخی از اقلیم‌ها کمتر است.

پیوندی ادامه داد: در سیل اخیر تلفات جانی زیادی وجود نداشت، ولی آسیب‌های بسیاری را مردم کشورمان تحمل کردند.

وی با بیان اینکه بنده به مدت دو سال در جهاد سازندگی سمنان مشغول فعالیت بودم و کار‌های داوطلبانه انجام می‌دادم، گفت: فکر می‌کردم که یک روز رئیس جمعیت هلال احمر شوم.

وی با بیان اینکه حضور مسئولین کشور در حادثه کمک کننده است، افزود: حضور یک فرمانده ارشد که بتواند نظم و انضباط را بر عهده بگیرد و دلگرمی برای مردم و سایر مسئولان باشد لازم و ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص عکس منتشر شده از وی در فضای مجازی که حاشیه های هم به همراه داشت، گفت: این عکس ۱۱ شب در سلف سرویس یک رستوران در شهر گرگان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این عکس توسط مردم گرفته نشده است و دلایل سیاسی و اجتماعی منجر به گرفتن این عکس شده است،گفت:، اما بنده به عنوان یک مسئول با لباس مذکور محدودیت‌های را دارم.

پیوندی افزود: بنده از مردم استان گلستان و همه مردمی که از دیدن این عکس ناراحت شدند عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در جریان سیل افرادی نیز هستند که به حاشیه می‌روند و فکر و عواطف مردم را نشانه می‌گیرند، ادامه داد: بنده با ساده زیستی مخالفتی ندارم و البته نباید این امر منجر به ترویج ریا شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رضایت مردم رضایت خداست افزود: تمام مسئولین که در صحنه حضور داشتند هدفشان خدمت، کمک رسانی و تسریح امور مردم بود.

پیوندی گفت: سیل اخیر بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال به مردم خسارت زده است و زیرساخت‌ها زمین‌های کشاورزی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در هلال احمر شفاف سازی مالی کمک‌های مردمی است گفت: مردم ۶۳ میلیارد تومان به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند.

پیوندی ادامه داد: بودجه هلال احمر نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان است، اما جمع آوری کمک‌های نقدی از مردم روحیه همدلی را زیاد می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا امروز ظهر ۷۸ میلیارد تومان برای مردم سیل زده جمع آوری شده است، گفت: مردم ایران رکورد مهربانی و رفاقت را شکستند.

پیوندی گفت: بعد از جمع آوری پول‌ها موارد مصرفی آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر چه عمق حادثه زیاد باشد نه از دچار اختلال می‌شود افزود: دست تک تک دادگران را می‌بوسم که مخلصانه برای مردم تلاش کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این زمان افرادی هستند که کمک رسانی‌ها را بد جلوه می‌کنند، بیان کرد: تمام اجناس ما اهدایی است و از مردم هیچ ریالی دریافت نمی‌شود.

پیوندی ادامه داد: در جریان سفر در تلاش بودیم تا به همه به طور یکسان اقلام توزیع شود.

وی با بیان اینکه در جریان ۳۰‌ سمن و NGO مجوز داده شد که شماره حسابی را اعلام کنند و کمک‌های مردم را جمع کنند، گفت: در سازمان هلال احمر مجوز گرفتن مسیر پر پیچ و خم این راه ندارد چرا که هدف ما رفع مشکل مردم است.

وی با بیان اینکه حضور چهره‌های نظامی و انتظامی دست به دست هم دادند تا مشکلات مردم را رفع کنند، افزود: اساس کار ما داوطلبی است و ما ۸۵۰۰ نفر پرسنل رسمی داریم و بالغ بر ۲ میلیون داوطلب که هدفشان تنها رفع نیاز و تسکین آلام مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
انشالله خدا کمک کنه
آخرین اخبار