سرپرست پنتاگون: تروریستی خواندن سپاه اهداف غیرنظامی دارد

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد وارد کردن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اهداف غیرنظامی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد تروريستی ناميدن سپاه پاسداران ايران هدفی غيرنظامی را دنبال می‌کند.

او در این‌باره گفت: قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی تصمیمی سیاسی از جانب دولت آمریکا بود که با هدف به دنبال داشتن «تاثیرات غیرنظامی» همچون تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران اتخاذ شد.

او درباره عراق نیز اظهار کرد: قصد داریم به همکاری با عراق به منظور تقویت نیرو‌های امنیتی این کشور ادامه دهیم. ما حاکمیت عراق را به رسمیت می‌شناسیم و نقش ما در این کشور برقراری امنیت است و به این نقش ادامه خواهیم داد.

شایان ذکر است، دولت آمریکا اخیرا در اقدامی مغایر با هنجار‌های بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. این نخستین بار است که آمریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. بر اساس قانون، کنگره آمریکا از زمان اعلام این موضوع از سوی دولت، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
شما اگر به این هدفتان که نیروی مردمی سپاه پاسداران ایران اسلامی تروریستی است برسید تمام کشورهائی که نیروهای داوطلب مردمی آنها در مقابل اشغالگری شما و جنایاتتان می ایستند به راحتی آب خوردن ارتش آن کشور را تروریستی اعلام میکنید و با کارت طلائی حقWTO با وتو کردن جنایات ارتش مخوف و عنکبوتی و شبکه مانند خود در جهان مخصوصاً پایگاه اصلی خود در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کشورها را تبدیل به جهنم میکنید تا شعار انتخاباتی ترامپ و دالتونهای دور و برش را محقق کنید که: اول آمریکا(شما بخوانید اول اسرائیل و کارتلهای اقتصادی صهیونیستها در سرتاسر کره زمین)تا آمریکا را به قول این نادان به مجد و عظمت برسانید
آخرین اخبار