نهاوندیان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تلاش دولت برای جبران خسارات به زندگی و کسب و کار مردم زلرله زده

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت حتما در مورد خسارات به زندگی و کسب و کار مردم تا حد توان جبران لازم را خواهد داشت.

 به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان  درباره تخصیص هزار میلیارد تنخواه به مناطق سیل زده اظهار کرد: مصوباتی در دو جلسه قبل هیئت دولت درباره پرداخت حساب خسارات چه به صورت بلاعوض یا تسهیلات بانکی در دولت تصمیم گیری شد، اما با توجه به اینکه حادثه ادامه دارد و آسیب‌ها در استان‌های دیگر هم وجود دارد وزارتخانه‌های مربوطه موظف شدند که برآورد جامعی داشته باشند و بر اساس تجمیع آن‌ها ان شاءالله از منابعی استفاده شود.


وی با بیان اینکه تاکنون رقم دقیقی از برآورد کلی وجود ندارد، تصریح کرد: دولت حتما در مورد خسارات به زندگی و کسب و کار مردم  تا حد توان جبران لازم را خواهد داشت؛ اگرچه سیل و آسیب‌های گوناگون خساراتی را ایجاد کرده است، اما ساختن مسکن‌های جدید، ترمیم راه‌ها و اقدامات عمومی که در عمران و آبادی مناطق آسیب دیده ایجاد خواهد شد در واقع خود اشتغالی را ایجاد می‌کند و شرایط را قاعدتا برای واحد‌های مسکونی بهترمی کند.

نهاوندیان افزود: در موضوع زلزله کرمانشاه واحد‌های جدیدی که ساخته شد، تاب آوری بالاتری پیدا کرد و شرایط حتی در مقایسه با گذشته هم  مناسب‌تر شد ما در واقع در عین حالی که از آسیب‌هایی که به مردم وارد شده متأثر هستیم، اما باید خود را آماده کنیم که این چالش را تبدیل به فرصت کنیم و در این اشتغال زایی که از عمران پس از حادثه اتفاق افتاده اصلاحاتی هم در این مناطق لحاظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که قرار دادن سپاه در بین گروه‌های تروریستی چه تاثیری روی اقتصاد ایران دارد، گفت: تاثیرش این است که انسجام ملی را بیشتر کرده و یکپارچه‌سازی دولت، ملت و همه نهادها در مقابله با این جنگ روانی اقتصادی هم افزایش یافته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: قاعدتا این موضوع جز یک شگرد عملیات روانی نیست و بیشتر هم با هدف حمایت از سوگلی خود در انتخابات رژیم صهیونیستی بوده است؛ چرا که تصمیم ما اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است، هر چیزی که به انسجام داخلی عمل کند و توجه ما را به بازسازی اقتصادی بیشتر کند، شرایط ما را بهتر می کند.

نهاوندیان ادامه داد: این موضوع کاملا بستگی به این دارد که ما در درون میزان همدلی و هماهنگی خود را در سیاست و برنامه ها چقدر حفظ کنیم. هر چه انسجام بیشتر باشد، تاثیر معکوس خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر این موضوع در ارتباط با اروپا تاکید کرد: آمریکا در این کارش مثل خروج از برجام تنها و منزوی مانده و هیچ کشوری در این موضوع از او حمایت نمی کند و یک برگ دیگر در پرونده ضدیت امریکا با قوانین بین المللی افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار