مدیرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد؛

جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی از فرودگاه مهرآباد

صفی نیا از اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون مسافر و بیش از ۷ هزار نشست و برخاست از فرودگاه مهرآباد، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ خبر داد.

جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی از فرودگاه مهرآبادبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرودگاه مهرآباد؛ میرسعید صفی نیا، مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: در طی سفر‌های نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸، معادل ۷ هزار و ۱۴۷ سورتی پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نشست و برخاست داشته که پرواز‌های ورودی ۳ هزار و ۵۷۶ و پرواز‌های خروجی ۳ هزار و ۵۷۱ فروند بوده است.

وی افزود: با انجام این تعداد پرواز در نوروز، ۸۶۴ هزار و ۷۸۷ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند که ۴۳۲ هزار و ۶۹۶ مسافر ورودی و ۴۳۲ هزار و ۹۱ مسافر خروجی بودند که با احتساب پرواز‌های غیر برنامه‌ای و VIP شرایط خاص نوروز امسال، این آمار به ۱ میلیون مسافر می‌رسد.

صفی نیا داد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر ایران و امداد رسانی به مناطق سیل زده، تلاش همکاران فرودگاه مهرآباد به عنوان فرودگاه پایتخت را در ایام نوروز چند برابر کرد و در فرودگاه مهرآباد علاوه بر هدایت و خدمت رسانی به پرواز‌های نوروزی، پرواز‌های غیر برنامه‌ای جهت کمک به مناطق سیل زده و پرواز‌های VIP به شهر‌های خرم آباد، ایلام، اهواز، گرگان، دزفول و رشت نیز انجام شد. این پرواز‌ها بیش از ۳۰ پرواز فوق‌العاده بوده؛ ضمن اینکه پرواز‌هایی که از طریق پاویون دولت و جمهوری انجام شده و تعداد پرواز بالگرد‌های امدادی نیز در این آمار ذکر نشده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اشاره کرد: این فرودگاه در بازه زمانی مذکور، میزبانی و پذیرش پرواز‌های تمام فرودگاه‌هایی که به دلیل شرایط نامساعد جوی، بارندگی و وقوع سیل دچار مشکل شده و امکان نشست و برخاست هواپیما را نداشتند نیز، بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار