اسکله تنگ کنارک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی اسکله صیادی تنگ کنارک که از تیر ۱۳۹۶ آغاز شده تاکنون از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

اسکله تنگ کنارک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت الله میرمرادزهی  در حاشیه بازدید از پروژه‌های شیلاتی اظهار داشت: با تکمیل اسکله تنگ بسیاری از مشکلات صیادان در این منطقه مرتفع و با استفاده از امکانات و تجهیزات بروز می‌توانند نقش مهمی در تولید و اشتغال حوزه شیلاتی داشته باشند.

وی بیان کرد: ساخت اسکله تنگ توسط شرکت پیمانکار بهمبر در حال اجراست و مدت زمان تکمیل آن ٣٠ ماه است.

وی افزود: هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح بزرگ شیلاتی حدود هزار میلیارد ریال پیش بینی می‌شود.

وی به برخی اقدامات و فعالیت‌های شیلات و مشکلات این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: رفع موانع و مشکلات موجود تولیدکنندگان ماهی و میگو و به ویژه بچه میگوی چابهار و کنارک ضروری است و باید مراکز تکثیر آبزی پروری کنارک مورد توجه ویژه قرار گیرند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در مرکز تکثیر کنارک از لارو تازه تفریخ شده از تخم تا پست لارو ١٣ روزه وجود داشته و تمامی تانک‌های آن با ظرفیت حداکثری در حال تولید هستند که امسال این مرکز آمادگی تولید بیش از ١٠٠ میلیون قطعه بچه میگو را دارد.

میرمرادزهی گفت: در مرکز تکثیر اژدرماهی (اژدری) نیز تمامی تانک‌های آن پر از پست لارو (بچه میگو) بوده و برنامه تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو را دارد.

وی بر رفع مشکلات جاده دسترسی به مراکز و محل پرورش میگو، برداشت آب و حمایت از تولیدکنندگان میگو وماهی تاکید کرد.

مدیر کل شیلات استان از دیگر پروژه‌های شیلاتی در دست احداث را ساخت اسکله ساماندهی قایق‌های کنارک عنوان کرد و افزود: این پروژه توسط شرکت پیمانکار راه سازان صنعت بلوچ در حال ساخت است و هم اینک حدود ٣٢ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/گ

اسکله تنگ کنارک با  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی

برچسب ها: شیلات ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار