بانک مرکزی اروپا: تنش‌های تجاری آمریکا مانع اصلی بر سر راه توسعه اقتصادی جهان است

رئیس بانک مرکزی اروپا تنش‌های تجاری آمریکا را مانع اصلی بر سر راه توسعه اقتصادی جهان توصیف کرد.

بانک مرکزی اروپا: تنش‌های تجاری آمریکا مانع اصلی بر سر راه توسعه اقتصادی جهان استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ماریو دراگی" رئیس بانک مرکزی اروپا تنش های تجاری آمریکا را مانع اصلی بر سر راه توسعه اقتصادی جهان توصیف کرد.

دراگی ضمن تاکید بر آمادگی این بانک جهت ارائه محرک های بیشتر در صورت نیاز، هشدار داد مناقشات جهانی تجاری شامل تهدیدات آمریکا به اعمال تعرفه بیشتر، مانع از توسعه اقتصادی می شود.

وی افزود به رغم بهبود بازار مشاغل و افزایش دستمزدها که سبب رونق اقتصادی 19 کشوری که از یورو استفاده می کنند شده است اما بلاتکلیفی ها بر سر مناقشات تجاری و برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) همچنان سبب خسارات و صدماتی به اقتصاد جهانی شده است.

وی در حالی که بانک مرکزی اروپا در نرخ سود و وعده های بیمه هیچ تغییری ایجاد نکرده است در کنفرانس خبری تصریح کرد مقامات همچنان سرگرم بررسی رشد اقتصادی در منطقه یورو هستند.

در حالی که مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به مذاکرات خود بر سر مفاد توافقات تجاری ادامه می دهند، دونالد ترامپ با تهدید بر اعمال تعرفه هایی به ارزش 11 میلیارد دلار بر کالاهای اتحادیه اروپا به تنش ها دامن زد.

دراگی افزود در حقیقت بیان اینگونه تهدیدات در هر سطح و اندازه ای که باشد قطعا اعتماد را تضعیف خواهد کرد. 19 کشور منطقه یورو که به شدت به صادرات وابسته هستند همچنین تحت تاثیر نوعی بلاتکلیفی مناقشات تجاری آمریکا و چین قرار گرفته اند.

ترامپ با تاکید بر حمایت از شرکت ها و فرصت های شغلی در آمریکا تلاش می کند کشورهایی را مورد هدف قرار دهد که بیش از آنچه که از تولیدات آمریکایی خریداری کنند تلاش می کنند تولیدات خود را به این کشور بفروشند. این در حالی است که مناقشات تجاری هنوز نتوانسته است مشکلات اقتصاد جهانی را برطرف کند.

اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول با بیان اینکه اقتصاد جهانی در " موقعیت حساسی " قرار دارد از کاهش چشم انداز رشد 3.3درصدی در سال کنونی خبر داد، اگرچه نرخ رشد پیشتر 3.5 درصد اعلام شده بود. از سوی دیگر، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا - در دیدار سران این کشور برای بررسی پیشنهاداتی درباره تاخیر برگزیت - سبب ایجاد نگرانی ها و موانع و مشکلات جدید بر سر راه تجارت در اروپا شده است. اقتصاد منطقه یورو همچنین تحت فشار بلاتکلیفی ناشی از ادامه نگرانی های اقتصادی با رکود روبرو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار