معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

کاهش سطح آب در مسیر‌های اصلی استان خوزستان/ بازگشایی راه اصلی اهواز - اندیمشک از روز شنبه آغاز می‌شود

خادمی گفت: سطح آب در مسیر‌های اصلی استان خوزستان در حال کاهش است و از روز شنبه مسیر اصلی اهواز - اندیمشک را بازگشایی می‌کنیم.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خوشبختانه سطح آب در استان خوزستان و برخی از شهر‌های این منطقه کاهش پیدا کرده است، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی و بازدید‌های انجام شده، سطح آب در این منطقه در حال کاهش است و امیدواریم به زودی راه‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

وی گفت: مسیر اهواز - اندیمشک، مسیر اهواز - آبادان و مسیر بستان به سمت چذابه همچنان مسدود است و از سوی دیگر مسیر ریلی اهواز به اندیمشک در منطقه بامدژ به دلیل آبگرفتگی در سطح ریل همچنان مسدود است و امکان جابه‌جایی مسافران وجود ندارد.

خادمی گفت: مسیر اهواز و اندیمشک که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند و به عنوان یک مسیر ترانزیتی قرار دارد، همچنان مسدود است و راه جایگزینی در مسیر اهواز به شوشتر ایجاد کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته از مسیر ریلی اهواز به اندیمشک در محل بامدژ که ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر از اهواز فاصله دارد، بازدید شده و خوشبختانه سطح آب در این مسیر ریلی در حال کاهش است و امیدواریم به زودی با استفاده از ماشین آلات و نیرو‌های راهداری این مسیر را بازگشایی کنیم.


بیشتر بخوانید: ایجاد سیل بند‌های محکم برای جلوگیری از ورود آب به روستا‌های خوزستان/ هیچکدام از آزادراه‌های کشور مسدود نیست


وی بیان کرد: در منطقه‌ای از مسیر اهواز به آبادان در حال لوله گذاری برای انتقال آب هستیم تا آب‌های موجود در رودخانه دز و کرخه را انتقال دهیم که خوشبختانه از روز گذشته این کار انجام شده و تا ساعاتی دیگر کار انتقال لوله گذاری به اتمام می‌رسد.

خادمی گفت: مسیر بستان به چذابه و همچنین مسیر سوسنگرد که به مرز‌های کشور‌های اطراف متصل می‌شد، همچنان قطع است و ماشین‌آلات ترانزیتی از این جاده امکان جابه‌جایی بار را ندارند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان به وضعیت راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در ۲۷۰ مسیر روستایی استان خوزستان امکان تردد وجود ندارد و مسیر تردد در ۱۲۰ روستا به صورت کامل به دلیل بالا آمدن سطح آب و از بین رفتن جاده‌ها قطع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ماشین آلات تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف با تمام توان در حال بازگشایی مسیر‌های مسدود شده هستند، گفت: ۱ هزار دستگاه ماشین آلات و تجهیزات فعال در استان خوزستان در حال فعالیت هستند و با دستور وزیر کشور بخشی از ماشین آلات سایر استان‌ها هم به این منطقه به دلیل پایین آمدن سطح آب اعزام شده‌اند.

وی یادآوری کرد: ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات از استان‌ها و بخش‌های خصوصی در حال آماده باش هستند و کار‌های بازگشایی شهرستان‌هایی مانند اهواز، سوسنگرد و بستان را انجام می‌دهند.

خادمی بیان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم همچنان با کاهش یافتن سطح آب از روز شنبه ۲۴ فروردین ماه بتوانیم مسیر‌های اصلی و شریانی مانند اهواز - اندیمشک، اهواز - آبان و اهواز - بستان را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/

یک هزار ماشین آلات سنگین در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار