دانستنی‌های علمی؛

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات از مسمومیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

آب سیب‌زمینی برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا مفید است و در درمان میگرن استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بر خلاف باور عموم تشخیص قارچ سمی از غیر سمی کار ساده‌ای نیست و تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، مزه، قوام یا محل رویش توسط افراد عادی شناسایی می‌شود، از این رو نباید به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع سمی از انواع غیر سمی قارچ توجه کنید. مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نیز نشان دهنده غیرسمی بودن آن‌ها برای انسان نیست.

هرگز قارچ‌ها را به‌صورت خام و به مقدار زیاد مصرف نکنید، چرا که احتمال مسمومیت افزایش پیدا می‌کند، همچنین برخی از سموم موجود در قارچ‌ از جمله سم آماتوکسین عامل سمیت کبدی و کلیوی مقاوم به حرارت هستند و فرآیندهای آماده سازی غذا مانند کباب کردن، آب پز کردن، سرخ کردن، بخار پز کردن قادر به تخریب آن‌ها نیستند. پس قدم اول انتخاب قارچ سالم و غیر سمی، سپس نحوه مصرف صحیح آن است.

پس از مسمومیت انتقال سریع فرد به یک مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها امکان درمان موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد؛ هر گونه تاخیر در این امر سبب افزایش احتمال شکست درمان و حتی مرگ بیمار خواهد شد، بنابراین هر چه سریع‌تر بیمار را به مرکز درمانی تخصصی سم شناسی بالینی و مسمومیت‌ منتقل کنید.

خواص شگفت‌انگیز آب سیبزمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را از بین میبرند

آب سیب‌زمینی را دور نریزید

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است هنگام تهیه آب آن در خانه، پوستش را نگیرید. آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون و تنظیم تولید هورمون از جمله تاثیرات چشمگیر آب سیب زمینی است، آب سیب‌زمینی برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا هم مفید است و برای درمان میگرن استفاده می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز آب سیبزمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را از بین میبرند

راهکار‌ی برای رفع مشکلات پوستی خانم‌های باردار

اغلب خانم‌ها در دوران بارداری با مشکلات پوستی بسیاری مواجه می‌شوند؛ یکی از شایع ترین این مشکلات بروز‌ اکنه است. برای پیشگیری از ظاهر شدن آکنه روی پوست در دوران بارداری لازم است که از مصرف محصولات حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پروکساید و رتینوئید موضعی خودداری شود، تغییر رنگ پوست از دیگر مشکلات شایع در دوران بارداری که زنان با آن روبرو هستند تغییر رنگ پوست است. لازم است هنگام صبح و شب از کرم‌های ویتامین C استفاده شود؛ همچنین بسیاری از زنان باردار با مشکل جوش‌های پوستی مواجه می‌شوند. در این شرایط مراجعه به متخصص پوست و استفاده از محصولات مراقبتی پوست توصیه می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

آیا استفاده از سفید کننده خوب است؟

تحقیقات جدید نشان می دهد بسیاری از محصولاتی که برای سفید کردن دندان ها به کار می رود، آسیب رسان است و استفاده از آن‌ها به قیمت خراب شدن دندان ها تمام می شود و باید این محصولات را با احتیاط مصرف کرد، نوار چسب های سفید کننده دندان، قطعات کوچکی هستند که از نوعی پلاستیک انعطاف پذیر به نام "پلی اتیلنگ ساخته می شوند، به گونه ای که هر نوار، محتوی یک ژل سفید کننده دارای پراکسید هیدروژن و یا پراکسید کاربامید است. به گفته محققان، دندان‌های بیشتر افراد به طور طبیعی سفید نیستند و طیف رنگ زرد در آن ها دیده می شود. بنابراین اغلب افراد برای اینکه از زیبایی بیشتری برخوردار شوند به فکر سفید کردن دندان های خود می افتند، مواد موجود در محصولات سفید کننده دندان نظیر نوارهای سفید کننده باعث آسیب به مینای دندان‌ها می شود. دندان ها از سه لایه تشکیل شده اند. این لایه ها شامل مینای دندان که لایه خارجی دندان محسوب می شود، لایه میانی دندان و لایه داخلی دندان است؛ مینا یا همان لایه بیرونی دندان که وطیفه محافظت از دندان را بر عهدا دارد با استفاده از این مواد آسیب می‌بیند.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

خواص خرما چیست؟

خرما یکی از شگفت انگیز‌ترین میوه‌های جهان است که خواص تغذیه‌ای بسیاری دارد؛ تنها یک وعده ۱۰۰ گرمی از آن می‌تواند حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه انسان به پتاسیم را به همراه هفت گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، و چندین نوع از آنتی اکسیدان‌ها تامین کند. همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، ویتامین B۶، منیزیوم و آهن است.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

خرمای تازه اغلب به رنگ قرمز روشن یا زرد روشن یا چیزی بین این دو است اما خرمای خشک شده به طور معمول قهوه ای رنگ می‌شود؛ بیش از سه هزار نوع از این میوه در سراسر جهان یافت می شود. بدون در نظر گرفتن این که چه نوع خرمایی را انتخاب می کنید، مصرف این ماده غذایی با برخی فواید سلامت جالب توجه پیوند خورده است. تنها مصرف دو خرما در روز برای یک هفته می تواند نتایج جالبی را به همراه داشته باشد.

میوه خرما یکی از منابع مناسب فیبر است؛ این ماده ترکیبی ضروری برای گوارش سالم است، به رغم این واقعیت که انسان آن را گوارش نمی کند. در عوض، فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد. شاید عجیب به نظر برسد، اما این شرایط به دفع راحت‌تر و منظم مواد زائد از طریق روده بزرگ کمک می کند.

۱۰۰ گرم خرما دارای هفت گرم فیبر دارد پس می‌تواند گزینه ای خوب برای تامین این ماده مغذی محسوب باشد و افزودن خرما به رژیم غذایی نیز ساده است. مصرف خرما به همراه جو دوسر می تواند فواید سلامت و میزان دریافت فیبر را هرچه بیشتر افزایش دهد. البته، فیبر باید به تدریج به رژیم غذایی اضافه شود تا از بروز برخی مشکلات گوارشی پیشگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
پوست سیب زمینی گل آلود است
حتی در آبگوشت هم نمی توان انداخت