شکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تراکم دانش آموزی مدارس ابتدایی کشور ۲۸ نفر است/ علل شلوغی برخی کلاس‌های درس چیست؟

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون میانگین تعداد دانش آموزان سراسر کشور در کلاس‌های درس ابتدایی ۲۸ نفر است.

خبر 16/میانگین سرانه دانش آموزی مدارس ابتدایی 28 نفرمرتضی شکوهی مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشدر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره ساماندهی تراکم دانش آموزی در کلاس‌های دوره ابتدایی اظهار کرد: با توجه به پدیده‌های اجتماعی از جمله مهاجرت از روستا به شهرها شاهد کاهش جمعیت روستایی و افزایش جمعیت در کلانشهرها هستیم که این موضوع به طور طبیعی بر تراکم کلاس‌های درس تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال اتخاذ راهکارهایی برای کاهش تراکم کلاس‌های درس به ویژه در دوره ابتدایی است اما برخی شرایط مانع از تحقق کامل این هدف می‌شود.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پذیرش بالای دانش آموز در کلانشهرها امری اجتناب ناپذیر شده است، گفت: البته این روند نسبت به سنوات گذشته بهتر شده  و تراکم دانش آموزی تا حدی کاهش یافته است.

علت شلوغی برخی مدارس ابتدایی در کلانشهرها

شکوهی تصریح کرد: در مواردی تقاضای اجتماعی و اصرار والدین مبنی بر تحصیل فرزندشان در چند مدرسه با شرایط بهتر موجب افزایش سرانه دانش آموزی در این مدارس می‌شود چرا که خانواده‌ها بر تحصیل فرزندشان در یک مدرسه خاص تاکید دارند.

وی بیان کرد: اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس کشور به طور میانگین 28 نفر بر آورد شده است و سعی می‌کنیم تا حد ممکن برای کاهش تراکم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی برای آنکه نیروی انسانی در مدارس به میزان کافی وجود داشته باشد تراکم کلاس‌های درس افزایش می‌یابد،گفت: هر چند سعی شده است تا حد نصاب در بهترین وضعیت خود باشد اما گاهی این موضوع چندان موفقیت آمیز نیست.

تراکم دانش آموزی در مدارس روستایی

شکوهی به وضعیت تراکم دانش آموزی در مدارس روستایی هم اشاره کرد و گفت: میانگین تعداد دانش آموزان در مدارس روستایی و شهری متفاوت است و در مناطق روستایی بسیار پایین‌تر از مناطق شهری است، طبق برآوردهای انجام شده میانگین کلاس‌های درس روستایی جمعیت دانش آموزی حدود 14 نفر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.