۵ رستوران فوق لاکچری دنیا/بفرمایید غذای ۳۰ میلیون تومانی!

برخی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها در سراسر جهان دارای منو‌های منحصربه‌فردی هستند که نمونه آن‌ها را نمی‌توان در جا‌های دیگر پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رستوران پلازا آتن برخلاف نامش در شهر پاریس قرار دارد و غذا‌های متنوع ملل را در منوی آن می‌توان پیدا کرد. پلازا آتن در واقع یک هتل بسیار لوکس و جذاب است و رستوران آن عنوان یکی از گران‌ترین رستوران‌های جهان را با خود یدک می‌کشد.

برخی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها در سراسر جهان دارای منو‌های منحصربه‌فردی هستند که نمونه آن‌ها را نمی‌توان در جا‌های دیگر پیدا کرد.

البته انکار شدنی نیست که کیفیت عالی، هزینه بالایی دارد و این مساله در همه جوانب زندگی بشر به خوبی قابل لمس است از صنعت پوشاک گرفته تا خودرو و غذا. برای لوکس بودن و زندگی لوکس داشتن باید مبالغ بسیار بیشتر از نرمال هزینه کنید. کاری که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید و فقط به قشر خاصی از مردم اختصاص دارد.

اگر برایتان جالب است بدانید گران‌قیمت‌ترین منو‌های غذایی در جهان به کدام رستوران‌ها تعلق دارد از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه این مطلب را تا پایان آن بخوانید و همراهمان باشید.

رستوران Sublimotion: یک وعده غذا برای هر نفر حدود ۳۰ میلیون تومان ناقابل!

گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان کدامند؟

رستوران سابلیموشن، گران‌ترین رستوران دنیا در جزیره ایبزای اسپانیا در دریای مدیترانه است که هزینه یک وعده غذا در آن بالای ۲۰۰۰ دلار آب می‌خورد که تقریبا چیزی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان ماست!

این رستوران به سرآشپز «پاکو رونسرو» تعلق دارد و همین امر یکی از دلایل شهرت سابلیموشن است. رونسرو سرآشپزی بسیار شاخص در دنیاست و دارای دو ستاره میشلین، سه خورشید رپسول و برنده جایزه ملی سرآشپزان سال ۲۰۰۶ است.

البته به اندازه پولی که پرداخت می‌کنید از فضا، تفریحات و امکانات بی‌نظیر این رستوران و البته از اصل ماجرا، یعنی غذا‌های بی‌نظیر استفاده کرده و لذت خواهید برد.

شاید بهتر باشد بگوییم در سابلیموشن شما فقط غذا نمی‌خورید بلکه یک ماجراجویی جالب و منحصربه‌فرد در حس چشائی خواهید داشت.

همین که پا به داخل بگذارید ماجراجویی‌تان آغاز می‌شود. سوار آسانسور می‌شوید و به پایین می‌روید، در اطراف خود می‌بینید که زمین به سرعت از کنارتان رد می‌شود و شما به اعماق می‌روید. این سفر بسیار واقعی بوده و خیلی سخت می‌توان باور کرد که این توهمی ساخته شده از تصاویر ویدئویی است که شما دیده‌اید.

این رستوران از فناوری‌های دیجیتال و توهمات بصری نهایت استفاده را برده و مرتبا در هنگام سرو غذا مهمانان خود را شگفت‌زده می‌کند.

به‌همین دلیل باید بگوییم که هزینه بالای سابلیموشن به خاطر ارزش غذایی بالای خوراکی‌های این رستوران نیست، بلکه محیط و نحوه سرو غذا و البته دستپخت پاکو رونسرو باعث چنین منوی گرانی شده و حال تبدیل به پاتوقی برای میلیونر‌های ولخرج شده است.

به طور کلی رستوران سابلیموشن، یک محیط بسته با دیوار‌هایی دارد که روی آن تصاویر بسیار خاص و جذابی پروجکت شده است. تنها مکان برای پذیرایی از مشتریان از یک میز بسیار بزرگ و ۱۲ صندلی تشکیل شده است. همین ویژگی‌ها سابلیموشن را چنان در دنیا مطرح کرده که بسیاری از گردشگران فقط برای صرف یک وعده غذایی در آن عزم سفر به جزیره ایبیزای اسپانیا می‌کنند.

رستوران Per se در نیویورک: یک وعده غذا برای هر نفر حدود ۹ میلیون تومان

گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان کدامند؟

«توماس کلر» مالک و مدیر رستوران پر سِه در شهر نیویورک است. این دومین رستوران ۳ ستاره‌ی کلر است. منوی رستوران پر سه از انواع شراب‌ها و کوکتل‌ها تشکیل شده و یک منوی ۸ مرحله‌ای منحصربه‌فرد با طعم‌های بی‌نظیر دارد که مخصوص گیاهخواران است.

سخن کوتاه کنیم و بگوییم که لذت بردن از طعم غذا‌هایی که با تکنیک‌های کلاسیک فرانسوی تهیه شده‌اند چیزی حدود ۶۸۵ دلار برای هر نفر آب خواهد خورد؛ یعنی مبلغی حدود ۹ میلیون تومان! البته برای رزرو میز در این رستوران شما باید ۱۰۰ دلار ودیعه برای هر نفر پرداخت کنید.

رستوران ماسا در نیویورک: یک وعده غذا برای هر نفر حدود ۸ میلیون تومان

گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان کدامند؟

سومین منوی گران‌قیمت رستوران‌های لوکس جهان به رستوران ماسا تعلق دارد که در شهر نیویورک واقع شده است. ماسا سوشی‌های سنتی ژاپنی را به شکلی خاص و منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد. باید بدانید که روند غذا خوردن در این رستوران حدود دو ساعت به طول خواهد انجامید.

این رستوران گران‌قیمت به سرآشپز و متخصص سوشی در جهان یعنی «ماسا تاکایاما» تعلق دارد. یک وعده غذا بدون احتساب نوشیدنی و مالیات برای هر نفر ۵۹۵ دلار آب خواهد خورد که به پول ما (با دلار ۱۳ هزار تومانی) چیزی حدود ۸ میلیون تومان است.

سرآشپز و متخصص سرشناس سوشی در جهان: «ماسا تاکایاما»

البته باید اشاره کنیم که شما فقط برای غذا پول پرداخت نمی‌کنید بلکه محیط رستوران و فضای آن نیز بی‌نظیر و خاص است. باید بدانید که ماسا یکی از ۲ رستوران مخصوص سوشی در سراسر ایالت متحده آمریکاست که بار مخصوص آن از قطعات چوب Hinoka ساخته شده است. این چوب به تنهایی ارزش ۲۶۰ هزار دلار دارد؛ که نشان می‌دهد در ساخت این رستوران چقدر هزینه و دقت شده است.

رستوران Plaza Athenee در پاریس: یک وعده غذا برای هر نفر حدود ۷ میلیون تومان

گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان کدامند؟

رستوران پلازا آتن برخلاف نامش در شهر پاریس قرار دارد و غذا‌های متنوع ملل را در منوی آن می‌توان پیدا کرد. پلازا آتن در واقع یک هتل بسیار لوکس و جذاب است و رستوران آن عنوان یکی از گران‌ترین رستوران‌های جهان را با خود یدک می‌کشد. در فضای این رستوران یک لوستر عظیم با بیش از ۱۰ هزار قطعه کریستال قرار دارد که تلالو و درخشش آن چشم‌ها را خیره می‌کند.

غذا خوردن در این رستوران یعنی کیفیت و تجربه. یعنی لذت بردن از طعم غذا‌هایی که توسط سرآشپر مشهوری همچون آلن دوکازه پخته می‌شوند و فضایی که معماری آن چیزی نیست جز نماد شکوه و جلال.

یک وعده غذا در این رستوران برای هر نفر ۵۵۰ دلار قیمت دارد. البته با توجه به غذایی که سفارش می‌دهید ممکن است خیلی بیشتر از این باشد. یکی از غذا‌های کلاسیکی در اینجا سرو می‌شود، لانگوستین (نوعی خرچنگ) پوشیده شده با خاویار و فیله گوشت کبوتر است.

رستوران Guy Savoy در پاریس: یک وعده غذا برای هر نفر از ۵ میلیون تومان

گران قیمت‌ترین رستوران‌های جهان کدامند؟

غذا خوردن در رستوران Guy Savoy یک تجربه کاملا جادویی است؛ به این خاطر که طیف وسیعی از طعم‌ها و تکنیک‌های غذایی از سراسر جهان را در یک محل واحد می‌توانید امتحان کنید.

از جمله غذا‌های محبوب این رستوران می‌توان به بلو لابستر، مونک‌فیش، گوشت کبابی کبوتر و دیگر منو‌هایی که از یک رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت انتظار می‌رود اشاره کرد.

از آنجا که پکیج‌های غذایی این رستوران متنوع است، بازه قیمتی منو نیز بسیار متغیر است. اما ارزان‌ترین منوی غذا در این رستوران ۲۰۰ یورو برای هر نفر است.

منبع: روزیاتو 

انتهای پیام/

گران قیمت‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من اگه اینقدرپول داشته باشم اصلا غذانمیخورم اخه غذاواسه چیمه!اصلا تانیمرو هست هیچ ادمی از گرسنگی نمیمیره
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۰:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
خدا خیرتون بده ما به همون قرمه سبزی بدون گوشت این روزهای مادرمون بیشتر علاقه داریم تا این غذاهای به اصطلاح لاکچری که معلوم نیست از چی درست میشه
Germany
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای گل گفتی تازه جدیداًباعصاره اندکی ازسبزی....
آخرین اخبار