دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: آمریکایی‌ها هیچوقت این چنین حمایتی را تصور نمی‌کردند که نشان می‌دهد در معادلات خود دچار اشتباه شدند.

پیرهادیمحسن پیرهادی، دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در گفتوگو با خبرنگار احزاب و تشکلهایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا در مورد تروریستی خواندن سپاه گفت: این اقدام  از لحاظ حقوق بین‌الملل اقدام نسنجیده و غیرکارشناسی بود چرا که هیچ کشوری حق ندارد به سازمان و تشکیلات رسمی دفاعی یک کشور اتهام تروریستی بزند.

وی با بیان اینکه اقدامات رئیس جمهور آمریکا بیشتر جنبه عملیات روانی و تبلیغی دارد، افزود: به نظر من اقدامات او نشانه‌ای برای کشور‌هایی است که او را حمایت می‌کنند مثلا بخشی از اقداماتش مربوط به حمایت سیاسی و لابی صهیونیست‌ها و انتخابات نتانیاهو است که پیروز شود.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: بخش دیگری از اقدامات آمریکا به خاطر کشورهای عرب منطقه است، یعنی آمریکا به دنبال این است که از  کشور‌های سعودی امتیاز و منافع بیشتری بگیرد و دلار بیشتری را به خود جذب کند و سلاح بیشتری بفروشد.

پیرهادی ادامه داد: آنچه که مشخص است توجه به این نکته خواهد بود که اقدام آمریکا منطقی و عقلانی نیست و هیچ بار اجرایی و عملیاتی برای ما ندارد و تنها برای آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد و جنبه تبلیغ آن فقط برای کشور‌های خاصی است.

وی تاکید کرد: این اقدامات تبلیغاتی هم برای ترامپ و هم برای دولت آمریکا آسیب‌زاست و آنها را در دنیا بی‌ارزش، بی‌هویت، بی‌اعتبار و بی‌سرمایه می‌کند و از زمانی که ترامپ و این دولت بر آمریکا حاکم شده، روند نزولی اعتبار آمریکا در صحنه و نظام بین‌الملل بیشتر شده است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره به اتحاد و همبستگی احزاب و جریان‌های سیاسی در حمایت از سپاه گفت: همبستگی و انسجام و همدلی که برای حمایت از سپاه در بین مردم کشور ایجاد شد، بی‌نظیر بود و آحاد مردم با پوشیدن لباس فرم سپاه خود را به سپاه نزدیک کردند تا از کیان دفاعی کشور و هویت ملی دفاع کنند.

پیرهادی ادامه داد: به عقیده من این امر بسیار مهم است که احزاب و گر‌وه‌ها و حتی کسانی که در تضاد سیاسی و سلیقه‌های مختلف کشور بودند، در خصوص آرمان انقلاب و حمایت از نهاد سپاه پای کار آمدند  تا ثابت کنند که صدای مشترک دارند و یک گفتمان را دنبال می‌کنند و این به برکت همدلی مردم است و آمریکایی‌ها هیچوقت این چنین حمایتی را تصور نمی‌کردند که نشان می‌دهد در معادلات خود دچار اشتباه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار