درمیان نیازمند تاسیس مدارس جدید

امام جمعه درمیان گفت: این شهرستان نیازمند تاسیس مدارس جدید و خوابگاه های جدید است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام خزاعی امام جمعه درمیان گفت: اسدیه نیازمند تاسیس حداقل ۳ مدرسه و ۳خوابگاه جدید است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی کردن در خصوص کمبود مدارس ، می تواند باعث جذب خیرین مدرسه ساز شود. افزود: در بسیاری از شهرها مدرسه وجود دارد ولی کمبود دانش آموز احساس می شود اما این موضوع در درمیان بر عکس است به طوری که دانش آموز وجود دارد اما مدرسه به اندازه کافی در این بخش موجود نیست.

 حجت الاسلام خزاعی  با بیان اینکه هر سال تعداد دانش آموزان درمیان در حال افزایش است، گفت: به دلیل کمبود مدرسه و مرزی بودن درمیان ثواب مدرسه ساختن در این منطقه کمتر از مسجدسازی نیست.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان محسوب می شود، اظهار کرد: اهمیت مدرسه ممکن است از خانه اول نیز به خاطر پرداختن به دانش و علم بالاتر باشد و لازم است که خیرین مدرسه ساز در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: در خیلی از جاها مشاهده می کنیم که هزینه های بسیاری می شود و امیدواریم مقداری از این هزینه ها را به امر مدرسه سازی در منطقه درمیان اختصاص بدهند چرا که امر مدرسه سازی در این منطقه بسیار واجب است.

 حجت الاسلام خزاعی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز با زحمت های فراوان اقدام به ساخت مدارس کرده اند،بیان کرد: بنیاد برکت و آموزش و پرورش نیز در زمینه مدرسه سازی کارهای خوبی در شهرستان درمیان انجام داده اما کافی نیست.

امام جمعه درمیان با تاکید بر اینکه هنوز منطقه درمیان نیازمند تاسیس مدارس جدید است، افزود: اکنون مدارس کانکسی بسیاری در درمیان وجود دارد و با توجه به مرزی و محروم بودن درمیان نیاز است که خیرین مدرسه ساز به این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اسدیه نیازمند تاسیس حداقل سه مدرسه جدید و سه خوابگاه هستیم، ادامه داد: اخیرا کلنگ زنی با کمک آموزش و پرورش، بنیاد برکت، خیرین و آستان قدس رضوی در زمینه مدرسه سازی در بخش درمیان انجام شده که امیدواریم به ثمر برسد.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در جذب کمک های خیرین بسیار تاثیرگذار است، گفت: باید نیازهای خود را به گوش مسئولان برسانیم تا بتوانند نسبت به جذب خیرین اقدام کنند و اگر تحرکی نداشته باشیم به نتیجه ای نخواهیم رسید و با اطلاع رسانی کردن کمبودها می توانیم باعث جذب خیرین مدرسه ساز شویم.

انتهای پیام / ط آ

تاسیس  ۳خوابگاه جدید در شهرستان درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.