پیگیری مشکلات جانبازان بالای ۷۰ درصد در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: قول مساعد پیگیری مشکلات جانبازان هم در سطح استانی و هم ملی را داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جمع جانبازان بالای ۷۰درصد استان گفت: در کشور ما از مقام معظم رهبری تا مردم همه به خوبی قدردان جانبازان ، ایثارگران و خانواده شهدا هستند، زیرا برای این قشر هیچ جایگزینی وجود ندارد.

وی افزود: شما جانبازان و ایثارگران بر اساس اعتقاد، ایمان و باور خود مسیر و راهی را انتخاب کرده اید که جانبازی شما هم در این مسیر اتفاق افتاده است.

شجاعی مشکلات جانبازان را در دو سطح استانی و ملی دانست و گفت: مشکلات شما در سطح استانی بدون شک پیگیری و حل می‌شود و در سطح ملی نیز وظیفه ما پیگیری است و مکاتبات لازم را انجام خواهیم داد و بخش دیگر که اصلاح قانون است نیز با حضور و پیگیری نمایندگان مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تمامی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید برای ملاقات جانبازان ساعت مشخصی را اعلام کنند تا در این بازه زمانی مشکلات و دغدغه‌های آنان بررسی شود ضمن اینکه باید شان و جایگاه این جانبازان در ادارات حفظ شود.

وی گفت: هفته آینده در برگزاری نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات طرح شده جامعه جانبازان استان بررسی و برنامه اجرایی برای حل آن ارائه خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه جانبازان قطع نخاع و ویلچری نیاز به همیار دارند، افزود: همسران و خانواده‌های این افراد سال‌ها برای این قشر زحمت کشیدند و هم اکنون برخی از آنان توانایی یاری را ندارند.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید چاره‌ای اندیشیده شود و از این قشر می‌خواهیم که راه حلی نیز برای این موضوع بیندیشند و به ما ارائه دهند.

شجاعی خواستار رفع مشکل اختصاص زمین برای ایجاد مجتمع‌های مسکونی، راه اندازی باغ ایثار، تسریع در ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان، رفع مشکل دارویی و تسهیل وام‌های بانکی شد.

استاندار خراسان شمالی قبل از ساخت مرکز درمانی ویژه جانبازان و ایثارگران می‌توانیم از فضا‌های آماده سایر ادارات استفاده کرده که تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار می‌دهیم که مشکل این قشر از جامعه حل شود.

شجاعی اظهار کرد: امیدواریم با همان نگاهی که شما نسبت به خدمت داشتید ما نیز با همان نگاه گام‌های اساسی را برای خدمات رسانی به این مردم برداریم.

تکمیل و راه اندازی مرکز توان بخشی و درمانی جانبازان و ایثارگران، اجرای کامل قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری، بررسی نحوه ارائه خدمات درمانی بیمه دی و حل مشکل خرید دارو‌های خاص جانبازان، اهتمام بیشتر مسئولان برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرزندان جانبازان برای ایجاد اشتغال، همیار گرفتن برای جانباران قطع نخاع و توجه به سلامت همسران جانبازان از جمله مطالبات جامعه جانبازان ۷۰ درصد استان در نشست صمیمی با استاندار خراسان شمالی بود.

انتهای پیام / ب

دیدار استاندار خراسان شمالی با جانبازان ۷۰ درصد

برچسب ها: استاندار ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.