واعظی: شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کردستان احداث می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با عراق برای احداث ۵ شهرک صنعتی مشترک، گفت: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ محمود واعظی در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان کردستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه حادثه سیل فروردین ماه امسال با وجود رنج و خسارات به مردم، برکاتی از جمله تامین آب پشت سد‌ها و رفع مشکلات محیط زیستی به همراه داشت، تصریح کرد: در این حادثه شاهد همبستگی و همدلی بین همه نهادها، ارگان ها، نیرو‌های مسلح و مردم بودیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: باید روند کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان هدفمند باشد و به همین منظور فرماندهی ستاد مدیریت بحران سیل اخیر با وزارت کشور و استانداری‌ها است.

واعظی در ادامه با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک استان کردستان و همجواری با کشور عراق تاکید کرد: همین امر موجب شده تا بخش دولتی و غیردولتی نگاهی ملی نسبت به توسعه، آبادانی و مسائل این استان داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور زمانی اصلاح می‌شود که بودجه دولتی برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها به صفر و تامین مالی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی به اوج برسد، گفت: فعالیت و ورود جمعی و تیمی بانک‌ها و بخش خصوصی در پروژه‌های کشوری و استانی منجر به تقسیم سود و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

واعظی بر ضرورت توجه بیشتر به استان‌های مرزی از جمله کردستان تاکید و خاطرنشان کرد: این استان‌ها آئینه کشور هستند چرا که اکثر مبادلات و مراوادت کشور‌های همسایه، نه در تهران بلکه در این استان‌ها انجام می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، شریک اول عراق بوده و بالاترین میزان واردات این کشور از ایران است، گفت: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است چراکه در صورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت‌های بیگانگان در روابط بین کشور‌ها گرفته می‌شود.

واعظی با عنوان اینکه توسعه خط ریلی به سنندج و در مرحله بعدی به مرز ایران و عراق از سیاست‌ها و برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد با تامین سرمایه موردنیاز، این پروژه عملیاتی شود.

وی با اشاره به مزیت‌های بالای کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن کردستان، تصریح کرد: باید با حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دنبال مجریان مناسب دارای اهلیت باشیم.

واعظی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با عراق برای احداث ۵ شهرک صنعتی مشترک، افزود: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: رئیس جمهور ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.