لرستان در روز سیزدهم سیل؛

بازگشایی مدارس دوره اول و دوم ابتدایی مناطق سیل زده/ پاکسازی مناطق واگذارشده به ارتش در شهر پلدختر

در سیزدهمین روز از وقوع سیل در لرستان، مدارس دوره اول و دوم ابتدایی مناطق سیل زده بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، در سیزدهمین روز از وقوع سیل در لرستان، مدارس دوره اول و دوم ابتدایی مناطق سیل زده بازگشایی و  مناطق واگذارشده به ارتش در شهر پلدختر از گل و لای پاکسازی شد. 

هم چنین جمعیت هلال احمر علاوه بر ایجاد کمپ، ۱۱ هزار تخته چادر، ۷۰ هزار بسته غذایی و ۲۶ هزار تخته پتورا در مناطق سیل زده توزیع کرد.

در حالیکه سیل ۱۲ فروردین به ۴۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی لرستان خسارت وارد کرد، خادمی، استاندار لرستان هم از رفع مشکل گل و لای تا دو روز آینده گفت: به کسانی که خانه شان در سیل آسیب دیده اجاره بها پرداخت می‌شود و  عوارض آزاد راه خرم آباد/ پل زال برای سیل زدگان پلدختری رایگان است.

برای تسریع در عملیات بازسازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از ۵ استان معین را به لرستان گسیل شد.
با کمک کارشناسنان بهزیستی و با هدف آلام درد سیل زدگان بخصوص کودکان طرح محب در ۷ منطقه سیل زده شهر پلدختر در حال اجراست.

با تلاش نیرو‌های امدادی قطعی آب برق گاز و راه اغلب مناطق سیل زده لرستان ترمیم شده، اما به علت تخریب زیرساخت‌ها به ویژه پل‌ها راه ارتباطی ۱۰۰ روستا، آب ۵ روستان، برق ۵۸ روستا و گاز یک روستا هنوز وصل نشده است.

با ارسال ۱۰ دستگاه پل فلزی ۴۵ متری از ۵ استان و نصب آن‌ها در مناطق سیل زده راه ارتباطی عمده روستا‌ها وصل خواهد شد.
با کمک ارتش ۱۸ پل تخریب شده در مناطق سیل زده هم در حال بازسازی و نصب است و تا پایان این هفته کار نصب این ۱۸ پل سبک هم پایان می‌یابد.

از ابتدای مهرماه پارسال تاکنون در لرستان ۹۳۰ میلی متر باران باریده که ۲۷۰ میلیمتر آن فقط مربوط به بازه زمانی پنجم تا دوازدهم فروردین است و سیل ویرانگری که از پی آن آمد، بیش از ۳ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت.

انتهای پیام/ ر

مدارس دوره اول و دوم ابتدایی مناطق سیل زده بازگشایی شد

برچسب ها: وقوع سیل ، بازگشایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار