پیشی گرفتن تولد پسر‌ها از دختر‌ها در خراسان جنوبی

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی از پیشی گرفتن تولد پسر‌ها از دختر‌ها در خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فاطمی مدیر کل ثبت و احوال خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد ولادت ثبت شده در استان ۱۶ هزار و ۷۹۹ واقعه بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۱ هزار و ۶۱۵ واقعه مربوط به متولدین نوزاد در  شهر متولد شده اند و ۵ هزار و ۱۸۴ تولد در روستا بوده است. 

فاطمی ادامه داد: تولد پسر‌های ۸ هزار و ۶۰۵ واقعه بوده است و دختران ۸ هزار و ۱۹۴ بوده است که در حال حاضر با پیشی گرفتن تولد پسر‌ها از دختر‌ها روبه رو هستیم.

مدیر کل ثبت احول خراسان جنوبی گفت: اولین نوزادی که بعد از سال تحویل سال ۹۸ متولد شده مربوط به یک نوزاد دختر از طبس بوده است.

وی با بیان اینکه یک درصد کاهش موارد فوتی را داشه ایم افزود: تعداد افراد فوت شده ۳ هزار و۸۲۷ نفر بوده است که از این تعداد در شهر ۲ هزار و ۵۹ مورد فوتی داشته ایم و در روستا هزار و ۷۶۸ واقعه بوده است که سهم اقایان ۲ هزار ۷۳ واقعه بوده و خانم هزار و۷۵۴ مورد فوتی بوده است. 

فاطمی با اشاره به اینکه فقط در سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۸۵ شناسنامه بالای ۱۵ سال را تعویض و مکانیزه و تحویل داده ایم گفت:از تیرماه ۸۹ تا پایان سال ۹۷ صدور شناسنامه‌های مکانیزه جهت جلوگیر از سوء استفاده و جعل را داشته ایم همچنین در این مدت ما ۲۹۱ هزار ۴۰۸ فقره شناسنامه‌های بالای ۱۵ سال را تعویض و مکانیزه کرده ایم.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی  اظهار کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۳۸ ازدواج به ثبت رسیده است و تعداد طلاق‌ها هزار و ۳۱۶ مورد بوده است .

وی با اشاره به اینکه ۵۷۳ هزار نفر در استان واجد شرایط گرفتن کارت ملی هستند گفت:تا پایان سال ۹۷ تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۴۵ نفر از افراد برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند با این تعداد ۸۰ هزار نفر هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اند.

فاطمی با بیان اینکه ۸۶ درصد مردم اقام به گرفتن کارت ملی کرده اند افزود: خوشبختانه برای دومین سال متوالی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی رتبه اول را در بحث کارت هوشمند ملی کسب کرده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: مهلت کارت‌های ملی قبلی تمام شده است خواهشمندیم از مردم هر چه زودتر رای گرفتن کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

انتهای پیام / ط آ

ثبت بیش از  ۶ هزار  ازدواج  در سال گذشته

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار