در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فضایی که باید برای روشندلان طراحی شود، ولی از آن غفلت شد

نیکزاد با بیان خواسته جامعه قرآنی روشندلان از برگزار کننده مسابقات، از مشکلات این قشر برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن گفت.

سید مرتضی نیکزادسید مرتضی نیکزاد عضو ستاد اجرایی متسابقین روشندلان و مدیرعامل موسسه قرآنی روشندلان در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  حضور حافظان روشندل قرآنی در کشور اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در این مسابقات با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، فضای برگزاری مسابقات روشندلان است، که متاسفانه با دیگر مسابقات قرآنی کشور همزمان شده و به دلیل حجم بالای شرکت کنندگان تا حدودی خدمات‌رسانی به روشندلان کاهش پیدا کرده است. تقاضای ما این است که حداقل مسابقات روشندلان در فضای مصلی و مسابقات نباشد تا ما بتوانیم حجم بیشتری از شرکت کنندگان را پذیرا باشیم و جذب کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که  روشندلان دارند، بهتر است برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر، آن ها را از فضای مصلی جدا کنیم و توجه ویژه ای به بخش مسابقات روشندلان خانم داشته باشیم. البته این موضوع سال گذشته در کارگروه های مختلف مطرح و تایید شد، ولی بعد از گذشت یکسال در ستاد مسابقات رد شد و این در صورتی که نیمی از جامعه روشندلان خانم‌ها هستند، همچنین مطلب دیگر اینکه خانم های نابینایان بیش از آقایان فعالیت های قرآنی دارند و همه ما میدانیم نهایتا تربیت فرزندان خانواده برعهده مادران است. بنابراین اگر خانم ها فرزند خود را تربیت کنند، جذب قرآن بیشتر می شود و در تربیت خودشان فرزندانی قرآنی به جامعه تقدیم می کنند.

مدیرعامل موسسه قرآنی روشندلان کشور در ادامه با اشاره به ارزیابی خود از سطح برگزاری سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی گفت:امسال نیز به برکت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مسابقات قرآن با حضور  روشندلان نیز برگزار شد و ما توانستیم با تغییراتی که در مرحله مقدماتی داشتیم، شاهد تلاوت های مناسب در سطح کیفی بالا باشیم. در برگزاری امسال برای متسابقین روشندل نیز آیین نامه داوری به طور ویژه برای آنها به سه زبان عربی، فارسی، انگلیسی به خط بریل درآمده بود و آنها می توانستم راحت تر با قوانین و رویدادهای قرآنی در طی مسابقات آشنا شوند.

وی درباره ارزیابی این دوره از مسابقات بیان کرد: ما دو کار در مرحله مقدماتی انجام دادیم که در ایران تمام حُفاظی که توانمندی لازم را داشتند وارد مسابقات شوند، که در نهایت از ایران سعید علی اکبری به عنوان نماینده کشور ایران انتخاب شد و از دیگر کشورها نیز افراد برتر و شاخص به ایران آمدند و در خدمات آنها بودیم .

نیکزاد در پایان  با اشاره به تغییر نحوه برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بین المللی قرآن کریم، درباره سطح کیفی این دوره از مسابقات اظهار کرد: تمامی اتفاقاتی که شما دراین مدت شاهد آن بودید برای کیفیت بالای این مسابقات است، ما در سالهای گذشته شاهد حضور افرادی بودیم که از کشورهایشان معرفی می شدند و ما پذیرش می‌کردیم ولی توانمندی لازم را برای برگزاری مسابقات نداشتند. اما امسال نیز ما بدون محدویت در تعداد افراد مرحله مقدماتی را شاهد بودیم و هر کسی می توانست خودش را معرفی کنند. 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار