فعالیت سامانه بارشی در بیش از ۱۱۰ نقطه سیستان و بلوچستان

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا صبح امروز از بیش از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان گزارش بارندگی داشته ایم که نشان می‌دهد سامانه فراگیر بارشی اکثر نواحی استان را در برگرفته است.

محمود دیانتی کارشناش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در استان تشدید شد و جاری شدن روان آب در برخی مناطق و سیلابی شدن برخی رودخانه‌های فصلی استان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی تا صبح امروز در ایستگاه‌های بارانسنجی چاه رحمن ثبت شده است، افزود: پس از چاه رحمن، با ۴۲ میلی متر، ایستگاه‌های سوران و چابهار به ترتیب با ۳۱ و ۲۸.۱ میلیمتر بیشترین بارندگی‌ها را به خود اختصاص داده اند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روستا‌های سورکمب، کمبل سلیمان و مومان از توابع چابهار و شهر کنارک به ترتیب ۲۴، ۲۲ و ۲۱ میلیمتر بارندگی داشتند.

دیانتی به بارندگی شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه فرودگاهی این شهر تا صبح امروز ۸.۸ میلیمتر باران گزارش شده است.

براساس اخطاریه شماره ۳ هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا /دوشنبه/ نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می‌شود.

یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود ۱.۵ تا ۲.۵ و گاهی بیش از ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

با توجه به پیش بینی بارش‌های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می‌رود.

براساس این اخطاریه توصیه می‌شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه‌ها خوداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه جدا پرهیز شود.

 

انتهای پیام/پ

هشدار سیل در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار