معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل به کشاورزان/ بذر مورد نیاز مناطق سیل زده تامین است

خاوازی گفت: اتخاذ رویکرد مناسب برای تحلیل و ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل و کاهش مخاطرات در بخش کشاورزی در تصمیم‌گیری‌های کلان حایز اهمیت است.

ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل به کشاورزان/ بذر مورد نیاز مناطق سیل زده تامین استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،کاظم خاوازی  رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست شورای تحقیقات کشاورزی با موضوع تحلیل و ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل و کاهش مخاطرات آن، با ابراز همدردی با کشاورزان و آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر در کشور، آمادگی این سازمان را برای جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌های گیاهی و دامی در این مناطق اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان بازوی توانمند تحقیقات در مجموعه وزارت جهادکشاورزی در موضوع سیل اخیر به صورت اثربخش وارد عمل شود، تهیه اطلاعات پایه‌ای برای تصمیم‌سازی در سطح کلان و تدوین برنامه جامع گیاهان تنش دیده را خواستار شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بر ضرورت معرفی و گردآوری پتانسیل و توانمندی‌های فنی مراکز، پژوهشکده‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی مجموعه سازمان که به طور مستقیم و غیرمستقیم با موضوع سیل و راهکار‌های پیشگیری از آن مرتبط هستند، تاکید کرد و گفت: در این راستا اتخاذ رویکرد مناسب برای تحلیل و ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل و کاهش مخاطرات آن در بخش کشاورزی در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان حایز اهمیت است.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده/پرداخت غرامت در کوتاه ترین زمان انجام می شود


وی حمایت همه‌جانبه از آسیب‌دیدگان حادثه سیل به ویژه از خسارت دیدگان بخش کشاورزی را ضروری دانست و افزود: کمک به سیل زدگان از مطالبات اکید مقام عالی وزارت جهادکشاورزی است که در این راستا هر یک از معاونت‌های این وزارتخانه مکلف شده‌اند به سهم خود در کاستن آلام و خسارت‌های ناشی از سیل به ویژه در بخش کشاورزی ایفای نقش کنند.

در این نشست، رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با ارائه مطلبی پیرامون توانمندی‌های این پژوهشکده در ارائه راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل، از تشکیل کارگروه ویژه سیل در سه بخش تخصصی مجزا در زمینه سیل، آبخوان، زمین لغزش و رسوب خبر داد.

 نیک‌کامی خسارت به خاک را علاوه بر خسارت به منازل مسکونی مهمترین خسارت ناشی از سیل دانست و افزود: سیل اخیر با ایجاد رسوبی معادل ۳۴۰ میلیون تن بیانگر فرسایش شدید خاک است که لازم است از این جنبه پیامد‌ها و مخاطرات سیل مورد توجه قرار گیرد.

بنابه این گزارش، در این نشست با توجه به وقوع سیل مخرب در استان‌های کشور در این ماه، روسای پژوهشکده و موسسه‌های تحقیقاتی مرتبط با این موضوع در مجموعه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به طور ویژه بر روی راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل و کاهش مخاطرات آن در مناطق سیل‌خیز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است؛ شورای تحقیقات کشاورزی با حضور کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان، رسول زارع معاون پژوهش و فناوری،  کامبیز بازرگان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی،  محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع،  علی اکبر مویدی معاون ترویج و آموزش و رئیسان موسسه‌های تحقیقاتی یکشنبه ۲۵ فروردین در سالن اندیشه برگزار شد.

انتهای پیام/

ضرورت حمایت همه‌جانبه از آسیب‌دیدگان حادثه سیل به ویژه از خسارت دیدگان بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار