ساخت وساز غیرمجاز در حریم یک اثر تاریخی در زابل تخریب می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل گفت: با دستور استاندار سیستان و بلوچستان پیگیری برای تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم بنای تاریخی بانک ایران و انگلیس زابل انجام می‌شود.

ساخت وساز غیرمجاز در حریم یک اثر تاریخی در زابل تخریب می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، رضا کیخا آریا اظهار داشت: استاندار سیستان و بلوچستان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار و شهردار زابل از بنای تاریخی بانک ایران و انگلیس و کارگاه مرمتی آن بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید مقرر شد تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم این بنا با همکاری فرمانداری و شهرداری زابل انجام شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل گفت: همچنین مقرر شد با همکاری شهرداری پارکینگ روبروی این بنای تاریخی به آن وصل شود.

وی خاطرنشان کرد: مرمت این بنا از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و قرار است دور ساختمان نیز به فاصله یک و نیم متر آجرفرش شود.

ساختمان بانک ایران و انگلیس مربوط به اواخر دوره قاجار و در شهرستان زابل واقع شده است.

این اثر تاریخی سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و با بیش از سه هزار و ۱۸۰ متر مربع مساحت و ۶۲۳ متر مربع زیر بنا در مرکز شهر زابل قرار دارد.

این اثر تاریخی که نتیجه حضور دیرباز نیرو‌های انگلیسی در شمال سیستان و بلوچستان است، هم اکنون از جمله آثار بجا مانده از استعمار بحساب می‌آید.

بانک ایران و انگلیس با مشارکت سهامداران ایرانی و انگلیسی در سال ۱۲۶۸شمسی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون ریال تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تهران قرار داشت.

انتهای پیام/ع

ساخت وساز غیرمجاز در حریم یک اثر تاریخی در زابل تخریب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار