گفتگو با رئیس فدراسیون هندبال از انتخاب سر مربی داخلی و اعزام به چین تا مخالفت با باشگاه داری و استفاده از البسه وطنی

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مسائل مختلف این روز‌های هندبال کشور توضیحاتی ارائه داد.  

او در ابتدای صحبت هایش گفت: تقریبا ۹ روز است که در فدراسیون شروع به کار کردم  آمدم و از آن جایی که چند رویداد مهم را در سال ۹۸ پیش روداریم اولویت ما راه اندازی کمیته فنی است تا از دل آن مربیان رده‌های مختلف تیم‌های ملی را مشخص کنیم و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.  همچنین بحث سازمان دهی کمیته‌ها و برنامه ریزی مسابقات و از همه مهم‌تر برنامه استراتژیک برای استعداد یابی و ساخت رده‌های پایه است، زیرا یک مشکلی به وجود آمده است و آن هم نبود پشتوانه قوی برای تیم ملی است  و ما باید بتوانیم در یک پروژه چند ساله آن را بر طرف کنیم و تیم‌های پایه مان را تشکیل دهیم و در همه استان‌ها برنامه ریزی لازم را در رده نوجوانان جوانان نونهالان و حتی خردسالان داشته باشیم تا در چند سال بتوانیم خودمان را به چهار تیم آسیا نزدیک کنیم.  

گفتگو با رئیس فدراسیون هندبال از انتخاب سر مربی داخلی و اعزام به چین تا مخالفت با باشگاه داری و استفاده از البسه وطنی

با رجبی به عنوان دبیر ادامه می‌دهیم / نواب آقایان و بانوان را مشخص می‌کنیم 

او در ادامه صحبتهایش و درباره تغییرات در کمیته‌ها عنوان داشت:  به هر صورت در سمت‌هایی که کار‌ها خوب انجام شده است  و مشکلی نبوده قطعا دست نخواهیم زد، اما در قسمت‌هایی که نقصان و نارضایتی بوده است تغییر خواهیم داشت مطلب  مهم در باره کمیته‌ها این است که برخی از آن‌ها  قائم به فرد بوده است و به صورت گروهی در آن عمل نمی‌شده است ما  حالا  تلاش کردیم اعضا را مشخص کنیم تا تصمیماتی که از دل کمیته‌ها بیرون می‌آید با نظر گروهی و کار کارشناسی باشد همچنین در بحث دبیری هم با  رجبی ادامه می‌دهیم. در بخش نایب رئیس آقایان هم احتمالا آن را  تا هفته آینده مشخص می‌کنیم  برای بانوان هم بعد از بررسی گزینه‌های مختلف گزینه مد نظرمان را اعلام می‌کنیم. همچنین هندبال بانوان کار‌ای زیادی دارد باید در آن سازندگی داشته باشیم تا فاصله مان با سطح اول آسیا کم شود.   

تیم ملی هندبال ساحلی خرداد عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود 

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار بود پیش از انتخابات زمان اردو‌های تیم ملی مشخص شود گفت:  تیم ملی هندبال ساحلی قرار است خرداد ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در چین حاضر شود و ما می‌خواهیم با تدارکات خوب در این مسابقات شرکت کنیم، در حال حاضر کشور را به ۴ - ۵ قسمت تقسیم کردیم و حالا ۴ تیم ملی هندبال ساحلی داریم که در مسابقات نکوداشت اصفهان که هر سال در این شهر برگزار می‌شود حاضر می‌شوند همچنین تیم ملی هندبال ساحلی عمان هم در این رقابت حضور دارد و ما می‌خواهیم از دل این رقابت‌ها یک تیم قدرتمند را راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا کنیم همچنین می‌خواهیم چند هفته قبل از آغاز این رقابت‌ها در یکی از مناطق آزاد کشور با حضور تیم‌های آسیایی و اروپایی تورنمنتی داشته باشیم تا تیم  ملی هندبال ساحلی کشورمان  دراولین  تورنمنت سال ۹۸ با قدرت حاضر شود.  

گفتگو با رئیس فدراسیون هندبال از انتخاب سر مربی داخلی و اعزام به چین تا مخالفت با باشگاه داری و استفاده از البسه وطنی

تیم ملی جوانان دختر در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر نمی‌شود 

او درباره قرعه کشی رقابت‌های جوانان دخترآسیا و غیبت ایران در این رقابت‌ها بیان داشت:  با توجه به این که تیم به مرز آمادگی نرسیده بود و سرمربی این تیم هم چنین مسئله‌ای را اذعان داشت، ما در این مسابقات شرکت نمی‌کنیم همچنین کشور در چند وقت اخیر به دلیل شرایط سیل درگیر بود و ما نتوانستیم اردو‌های خوبی داشته باشیم. ما باید در بخش بانوان برنامه ریزی مناسب داشته باشیم  تا در رده‌های پایه با برگزاری اردو‌های مستمر بتوانیم به شرایط خوبی برسیم و هم پشتوانه سازی داشته باشیم و هم بتوانیم با یک تدارک و امکانات خوب به تورنومت‌های بین المللی بفرستیم.

مربی تیم ملی جوانان دختر گفت که شرایط فنی تیم خوب نیست 

پاکدل در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور چندی پیش از حضور قدرتمند تیم‌های ملی و اعزام آن‌ها گفته و آیا حضور نداشتن بانوان در این رقابت‌ها مغایرتی باین گفته‌ها دارد یا خیر بیان داشت: همان طور که گفتید رئیس جمهور گفته اند که تیم ملی در رقابت‌ها محکم حاضر شوند و مقام و مدال کسب کنند و این نقل قول شماست به هر صورت ما در هندبال بانوان باید تلاش کنیم تا به جایگاه مناسب برسیم تا زمانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند بتوانند نتیجه‌ای در خور اسم کشورمان کسب کنند؛ و این مسابقات هم بنده فرصت زیادی برای این که بتوانم هم برنامه ریزی داشته باشم و هم مسائل مالی را حل کنم نداشتم و دست من برای این مسابقات بسته بود. زیرا هفته گذشته زمان آسیا تمام می‌شد و تیم ملی اردو‌های مناسبی نداشت و مربی می‌گفت شرایط فنی تیم خوب نیست و ما هم همه این را دیدیم و با توجه به شرایط از جمله  مسائل اقتصادی تصمیمات لازم را گرفتیم.

تصمیم قطعی مبنی بر حضور نداشتن در رقابت‌های انتخابی المپیک نگرفته ایم

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان درباره حضور تیم ملی بزرگسالان کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک عنوان داشت: بنده هیچ  مصاحبه‌ای با خبرگزاری  نداشتم که برخی نقل قولی مبنی بر غیبت تیم ملی در رقابت‌های انتخاب المپیک از من کار کرده اند من گفته بودم که با توجه به شرایط و موقعیت باید بررسی کنیم، ما همه مسائل مربوط به تیم ملی را به شورای فنی  واگذار کردیم که آن‌ها باید آن را بررسی کنند، به هر صورت  آسیا یک سهمیه مستقیم در المپیک دارد و نیم سهمیه آن هم باید برای المپیکی شدن به اروپا رفت که ما باید همه آن‌ها را بررسی کنیم و ببینیم تیم ملی ما به نفع هندبالمان خواهد بود تا در این رقابت‌ها حاضر شود یا نه ما قطعا دوست داریم به المپیک برسیم، چون ابتدا افتخار آن برای خانواده هندبال خواهد بود و ما تاکنون تصمیمی در فدراسیون مبنی بر حضور نداشتن قطعی  تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک نگرفته ایم و این مسئله را تکذب می‌کنم و با تمام توان تلاش می‌کنیم تیم را راهی این رقابت‌ها کنیم.  

گفتگو با رئیس فدراسیون هندبال از انتخاب سر مربی داخلی و اعزام به چین تا مخالفت با باشگاه داری و استفاده از البسه وطنی

او افزود: البته اگر شواری فنی چنین تصمیمی بگیرد بحث دیگری است که تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است  ما همچنان مهلت ثبت نام داریم و مشکلی نداریم و حتی ما اعلام آمادگی اولیه را انجام دادیم و فرصت لازم را داریم، اما در این میان گلایه‌ای از برخی خبرگزاری‌ها دارم که باید به ورزش کمک کنند، اما مسائل حاشیه‌ای را به ورزش ورود می‌دهند.  

با بضاعت فعلی نمی توانیم از مربی تراز اول بین المللی استفاده کنیم 

پاکدل درباره گزینه‌های سرمربی تیم ملی  گفت: درباره انتخاب مربی تیم ملی باید بگویم که شرایط ما با رشته‌ای مانند فوتبال متفاوت است و نمی‌توانیم به طور مثال از مربی مثل کی روش استفاده کنیم  نه بضاعت مالی را داریم و نه وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در این اندازه از ما حمایت کند.  

اگر قرار است از یک مربی درجه ۲ - ۳ خارجی استفاده کنیم و نتیجه نگیریم، بهتر از از گزینه داخلی استفاده کنیم

رئیس فدراسیون هندبال بیان داشت: صحبتم این است که اگر قرار است با بضاعت موجود از یک مربی درجه ۲ یا ۳ خارجی استفاده کنیم و بعد نتیجه‌ای نگیریم بهتر است تا از گزینه‌های داخلیمان استفاده کنیم. قطعا اگر شرایط مالیمان فراهم شود همه دوست دارند از مربی با کیفیت تراز اول در تمام رده‌های استفاده کنیم. اما از آن جایکه امسال هم سال رونق تولید داخل است ماعلاقه داریم تا در وحله اول از تمام پتانسل داخل استفاده کنیم و اگر شرایط فراهم شد از گزینه خارجی آن‌ها با نظر کمیته فنی استفاده کنیم.

بحث مالی را وزارت ورزش و  جوانان پیگیری می‌کند 

پاکدل درباره حواشی مالی که در فدراسیون هندبال پیش از انتخابات رخ داده بود بیان داشت: بحث مالی در حیطه کاری بنده نیست و بعید می‌دانم پولی گم شده باشد و آن را وزارت ورزش پیگیری می‌کند، به هر صورت اختلاف نظر‌هایی بود و وزارت آن را اعلام خواهد کرد.

کار فدراسیون باشگاه داری نیست 

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان درباره حمایت احتمالی فدراسیون از قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر برای حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه های آسیا عنوان داشت: کار فدراسیون باشگاه داری نیست و ما نیم توانیم در بحث اعزام تیم‌ها ورود کنیم و ما اگر بتوانیم تیم‌های ملیمان را   آماده کنیم و در رقابت‌ها حاضر شوند کار بزرگی است، اما قطعا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا باشگاه‌های سپاهان و زاگرس اسلام آباد بتوانند در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شوند.  


گفتگو با رئیس فدراسیون هندبال از انتخاب سر مربی داخلی و اعزام به چین تا مخالفت با باشگاه داری و استفاده از البسه وطنی

می‌خواهیم البسه مان را از شرکت‌های داخلی فراهم کنیم 

پاکدل درباره فعالیت فدراسیوه هندبال با توجه به شعار سال بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم از امکانات داخلی، مربیانی که سال‌ها برای آن‌ها هزینه شده است تا به این جایگاه برسند استفاده می‌کنیم همچنین از تجهیزاتی مانند البسه به سمتی خواهیم رفت تا از تولید داخل استفاده کنیم  بتوانیم در مسیر شعار سال قدم برداریم تا به امید خدا رونق بازگردد که قطعا ورزش هم از آن بهره خواهد برد.  

رئیس فدراسیون درباره حامیان مالی اظهار داشت: مذاکرات زیادی با حامیان داشتیم و تلاش کردیم و برخی مواقع تا ساعت ۱۰-۱۱ جلسات مختلفی داریم، اما هندبال ما به دلیل این که کمتر دیده شده و جایگاه لازم را در آسیا نداشتیم و پخش هم نداشتیم با مشکلاتی رو به رو شدیم، اما در حال کار کردن هستیم تا اقدامات لازم را داشته باشیم.  

او درباره اهدا کاپ‌ها و مدال‌های هندبال به موزه کمیته ملی المپیک گفت: اهدایی نداشتیم، چون از این موضوع اطلاعی نداشتم.

پاکدل در پایان گفت: بازیکنان و مربیان سرمایه‌های ما هستند و من آمدن تا نوکری آن رها را بکنم و ما هم بدون هیچ دیدگاهی از همه پتانسیل‌ها استفاده خواهیم کرد بنده از خانوداده هندبال بودم و وام دار کسی نیستم و به گروهی وابسته نبودم، مطمئن باشند اگر تصمیمی گرفته می‌شود و یا تیمی اعزام نمی‌شود مسئله‌ای است که به نفع جامعه هندبال است و ما می‌خواهیم دور دست را ببینیم و نه فقط حالا را ببینیم  و همه مطمئن باشند که ما از تمام پتانسیلمان برای موفقیت استفاده می‌کنیم.  


بیشتر بخوانید:

قرعه کشی مسابقات هندبال نوجوانان آسیا برگزار می‌شود

کرمی: رقابت های لیگ احتمالا از شهریور آغاز شود


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار