معاون وزیر راه: محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد، گفت: این محور با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه در خصوص نگرانی مردم معمولان نسبت به جابجایی محور قدیم پلدختر تصریح کرد: علیرغم اینکه محور قدیم پلدختر بیشترین خسارت را در سیل اخیر دیده و برای بازسازی آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما به عنوان مسئول مستقیم نگهداری راه و ابنیه صراحتاً اعلام می‌کنیم محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه تعهد اخلاقی داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه راه و آب دو مؤلفه اصلی در پایداری حیات به شمار می‌روند و این محور ارتباط مستقیم با زندگی، اقتصاد و معیشت مردم منطقه دارد از این رو با اجرای راه جدید مخالف هستیم راه موجود باید در قسمت‌هایی با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی شود.

راه‌های لرستان ۱۵۰۰ میلیارد از سیل خسارت دیدند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با بیان اینکه سیل اخیر استان لرستان از نظر شدت بی‌سابقه بوده است، گفت: بیشترین خسارت سیل در استان لرستان وارد شده است به طوری که قریب به هزار و ۵۰۰ میلیارد از مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت وارد شده از سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه فنی راه در کشور مربوط به این استان بوده است.

حسن نیا اظهار کرد: شدت تخریب در محور خرم‌آباد-ویسیان-معمولان- سه‌راه افرینه به پلدختر بسیار زیاد بوده است و راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی زیادی به شدت آسیب دیده است سعی و تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این است که با اجرای پل‌های پیش‌ساخته فلزی، لوله‌ها و باکس‌های فلزی و بتنی در گام اول راه‌های اصلی و شریانی و در گام بعدی راه‌های فرعی و روستایی را با ایجاد پل‌های موقت و یا از مسیر‌های دوم بازگشایی و تردد را برقرار نماید که امیدواریم تا پایان هفته جاری این مهم محقق شود.

نصب ۹ پل فلزی روی رودخانه کشکان

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین تخریب در ضلع شرقی و غربی رودخانه کشکان اتفاق افتاده و چندین پل بزرگ در این محور تخریب شده است هم اکنون همکاران راهدار در ۹ پل چم‌شهران، زیودار، کلات زیودار، بیشه، کوره‌دشت، حیات‌الغیب، دوآب، طاق عباسعلی و بابازید مشغول اجرا و نصب پل‌های فلزی با دهانه ۲۰ تا ۶۰ متری هستند تا راه ارتباطی این مناطق را برقرار کنند.

معافیت خودرو‌های امدادی و خدمت‌رسان و خودرو‌های شخصی پلاک پلدختر از عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل، معاونان و کارکنان راهداری لرستان و ۱۹ استان معین گفت: همه توان خود را برای برقراری هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی استان لرستان و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم به کار خواهیم گرفت.

حسن نیا اضافه کرد: با توجه به پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر معافیت خودرو‌های امدادی و خدمت‌رسان و همچنین خودرو‌های شخصی پلاک پلدختر از عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال چنانچه شرکت آزادراه از این خودرو‌ها عوارضی دریافت کند، برای پیگیری و طرح شکایت خود به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان مراجعه کنند و این اداره کل تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدیان
۲۱:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
با احداث جند تونل در مسیر جاده پلدختر به خرم آباد هم جاده ایمن تر می شود وهم مسیر خیلی کوتاهتر می شود البته این کار را باید خیلی زودتر می زدند این جاده در مسیر شمال به جنوب به خاطر نبود امکانات و تجهیزات راه سازی در امتداد رودخونه کشکان احداث شده که به همین خاطر بسیار طولانی و نا ایمن است . امیدواریم مسِئولین فکر اساسی برای این جاده بکنند.