مکان‌های امن برای اسکان سیل زدگان سیستان پیش بینی شده است

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر مکان‌های امن را برای اسکان اضطراری برخی روستا‌های در معرض خطر پیش بینی کرده است.

مکان‌های امن برای اسکان سیل زدگان سیستان پیش بینی شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالرحمان شهنوازی گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به طغیان رودخانه‌های محلی سیستان ناشی از بارندگی شدید مکان‌های امن نظیر سالن‌های ورزشی و مدارس را برای اسکان اضطراری برخی روستا‌های در معرض خطر پیش بینی کرده است.

اظهار داشت: هم اینک ۲ مسیر ارتباطی بی بی دوست- هیرمند و بنجار به روستای سنجرانی براثر طغیان رودخانه نیاتک بسته شده است.
وی ادامه داد: تلاش نیرو‌های راهداری و امداد رسان برای بازگشایی این مسیر‌ها ادامه دارد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: جای نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد به طوری که برنامه ریزی‌های لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

گفته می‌شود طغیان رودخانه هیرمند ناشی از بارندگی زیاد در افغانستان مشکلاتی را برای برخی روستا‌های ولایت نیمروز کشور همسایه ایجاد کرده و احتمال افزایش آب ورودی نیز وجود دارد.

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در آماده باش قرار دارد و آماده خدمات رسانی به سیل زدگان احتمالی در شمال این استان است.
جمهوری اسلامی ایران در منطقه سیستان بیش از ۲۹۵ کیلومتر با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

رودخانه هیرمند از کوه‌های بابایغما (هندوکش) در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته و پس از طی حدود هزار کیلومتر وارد سیستان ایران می‌شود.

تالاب بین المللی هامون از رودخانه هیرمند آبگیری می‌شود. این تالاب از حدود ۲۰ سال پیش به سبب خشکسالی و قطع آب رودخانه هیرمند خشک شده بود که اکنون بخش‌هایی از آن آبگیری شده است.

انتهای پیام/گ

مکان‌های امن برای اسکان سیل زدگان سیستان 

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.