وعده وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره بررسی درخواست اظهارنامه مالیاتی ترامپ مطابق قانون

استیون منوچین گفت در بررسی درخواست کنگره مبنی بر انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ مطابق قانون عمل خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا قول داد در بررسی درخواست اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ فقط از قانون پیروی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز (دوشنبه) در مصاحبه با «شبکه تجاری فاکس» که پیش از ضرب‌العجل تعیین شده از سوی کنگره (۲۳ آوریل) انجام می‌شد گفت در بررسی درخواست کنگره مبنی بر انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مطابق قانون عمل خواهد کرد؛ با این حال او بر نگرانی‌های خود درباره این درخواست اعضای کنگره تاکید کرد.

منوچین گفت: «درحال تحلیل قانون هستیم، همچنین با وزارت دادگستری در حال مشورت و مذاکره هستیم. من از قانون تبعیت خواهم کرد».

اوایل ماه جاری میلادی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. «ریچارد نیل»، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند.

در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در این خصوص، ریچارد نیل روز شنبه این هفته بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و تا ۲۳ آوریل به آن‌ها فرصت داد که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند. این درحالی است که دونالد ترامپ چند روز پیش اعلام کرد که اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر نخواهد کرد. وی در این خصوص گفت: خیلی دلم می‌خواهد آن را منتشر کنم؛ اما تا زمانی که تحت بازرسی هستم این کار را نخواهم کرد.

پیش از این دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای وادار کردن دونالد ترامپ به ارائه اظهارنامه مالیاتی‌اش، طرحی را تصویب کردند که طی آن همه رؤسای جمهور آمریکا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود می‌شوند. بر اساس این قانون، رؤسای جمهور، معاونان آن‌ها و نامزد‌های احزاب اصلی برای این سمت‌ها موظف هستند اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۰ سال خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه دهند و این کمیسیون نیز آن را منتشر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار