۳۲ نکته که باید برای آن شکرگزار خداوند باشیم

بسیاری از آدم‌ها در این جهان فرصت زندگی کردن را به دست نمی‌آورند. بیماری‌های صعب العلاج، فقر، قحطی و خشکسالی سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد؛ اما شما خوش شانس بوده اید. شما شانس زندگی، بقا و رویابافی دارید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات بسیار زیادی در جامعه‌ی ما موج می‌زند. ما به شخصه به عنوان افراد و اعضای این جامعه، مشکلات و صفات اشتباهی داریم که‌ای کاش می‌توانستیم آن‌ها را عوض کنیم. وقتی در حین تلاش برای تغییر خود یا جامعه مان هستیم، از یاد می‌بریم که واقعا چه چیز‌هایی را در اختیار داریم و باید بابت آن‌ها شکرگزاری کنیم.

۳۲ نکته که باید برای آن شکرگزار خداوند باشیم


بیشتربخوانید:  ۱۰ حقیقت جالب درباره ذهن و روان که نمی‌دانستید!


ما آنقدر بر روی بعد منفی ماجرا تمرکز می‌کنیم که ابعاد مثبت، قلب ما را ترک می‌کنند. در ادامه برای شما دوستان عزیز سایت برترین‌ها یک لیست از چیز‌هایی آورده ایم که باید به خاطر آن‌ها هر روز شکرگزاری کنید. لطفا با ما همراه باشید.

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۱. زندگی مان

مهم نیست که راجع به زندگی تان چه فکری می‌کنید، در هر حال، این زندگی یک هدیه است. بسیاری از آدم‌ها در این جهان فرصت زندگی کردن را به دست نمی‌آورند. بیماری‌های صعب العلاج، فقر، قحطی و خشکسالی سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد؛ اما شما خوش شانس بوده اید. شما شانس زندگی، بقا و رویابافی دارید. پس برای همین زندگی تان شکرگزاری کنید.

۲. جایگاهتان

هر کجایی که هستید، اگر در حال خواندن این مقاله هستید پس یعنی جایگاه بهتری نسبت به میلیون‌ها نفر دیگر که هنوز هم برای دو وعده غذا در روز با هزاران چالش مواجه می‌شوند دارید. به خاطر جایگاهی که در آن قرار دارید، شکرگزاری کنید.

۳. دوستانتان

دوست یعنی خانواده‌ای که خودت انتخابش کردی. به جک‌ها و شوخی‌هایی فکر کنید که فقط خودتان آن‌ها را می‌فهمید. به خاطرات خجالت آورتان با یکدیگر، و به تماس‌های تلفنی دیر وقت و مهم‌تر از همه، به این که در هر شرایطی پشت یکدیگر ایستادید. به خاطر این روابط دوستانه‌ی ارزشمند شاکر باشید.

۴. والدینتان

بزرگترین طرفداران شما و کسانی که خالصانه و برای بهبود و اصلاح شما قدم برمی دارند والیدنتان هستند. آن‌ها تنها موجوداتی هستند که شما را بیشتر از خودتان دوست دارند؛ این در حالی است که علاقه‌ی شما به آن‌ها حتی نمی‌تواند یک دهم علاقه‌ی والدینتان به شما باشد!

درست است که همه‌ی والدین بی نقص نیستند و روش‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، اما آن‌ها انتخاب کرده اند که به شما زندگی ببخشند. پس همواره از والدینتان به خاطر حمایت ها، تشویق‌ها و به خاطر عشق ناتمامشان سپاسگزار باشید. سپاسگزار فرصتی باشید که آن‌ها برای زندگی کردن به شما اعطا کرده اند.

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۵. انگیزه تان

تا امروز زندگی کرده اید، تا اینجای راه را آمده اید. از میان تمام شکست‌های عشقی و دوستانه، از میان تمام شکست‌هایی که به شما تحمیل شد، از میان تمام ناامیدی ها. اما به هر حال شما اینجایید، زنده، با انگیزه و در حال حرکت. یادتان باشد که به خاطر هر چیزی که شما را از تخت بیرون می‌کشد و وادار می‌کند که با جهانِ بیرون رو به رو شوید، شاکر و سپاسگزار باشید. حالا این انگیزه و مشوق هر چیزی که می‌خواهد باشد، اهدافتان، خدا یا هر چیز دیگری، بابت آن شکرگزاری کنید.

۶. قدرتتان

حقیقت این است که پس از اتفاقی که آخرین بار برایتان افتاد، نشکستید. آن دفعه که دوستتان هیچ کس را نداشت، شما کنارش بوده و حمایتش کردید. آن دفعه که فقط دوست داشتید گریه کنید، اما به خاطر خانواده، در عکس لبخند زدید. به خاطر این حجم از توانایی و قدرت، شاکر و سپاسگزار باشید.

۷. ذهنتان

ذهن شما یک علم پیچیده و یک دوست پایدار برای شماست. ذهن شما می‌تواند در یک بشکن زدن، به مقصدی ناشناس برود و دوباره به زمان حال برگردد. این ذهن شماست که شما را امیدوار، خوشحال و رویاباف نگه می‌دارد؛ و مهم‌تر این که ذهن شما بخشی اساسی از شما را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین به خاطر ذهنتان برای تبدیل کردن شما به چیزی که حالا هستید، شکرگزاری کنید.

۸. قلبتان

قلبتان بار‌ها ترسیده، شکسته و التیام یافته، و هنوز هم منتظر تجربیاتی این چنینی است که در راه هستند. قلب شما مثل روح یک بچه‌ی سه ساله می‌ماند. مهم نیست که چقدر تحمل کند، هنوز هم قدرتمند می‌ماند. اگر قرار بود قلب شما حتی برای یک ثانیه از حرکت بایستد، آن زمان است که زندگی شما در خطر بزرگی می‌افتاد. پس شایسته است که بابت قلبتان هم شکرگزاری کنید.

۹. احساستان

احساسی برای لمس کردن، دیدن، بوییدن و حس کردن تمام زیبایی‌های این جهان. به روزی فکر کنید که نمی‌توانستید چیزی را احساس کنید. فکر کنید در این صورت چه فاجعه‌ای به بار می‌آمد اگر نمی‌توانستید خوراکی‌ها را بچشید. به تمام زیبایی‌های این دنیا فکر کنید، چه می‌شد اگر نمی‌توانستید آن را ببینید. پس لازم است که واقعا به خاطر احساساتتان شکرگزاری کنید.

۱۰. چیز‌هایی که دوست دارید

هرچیزی که دوست داشته باشید، می‌تواند به شما لذت بدهد. تمام چیز‌های مورد علاقه‌ی شما می‌توانند به راحتی شما را وادار به خنده یا گریه کنند؛ بنابراین باید به خاطر حضور تمام چیز‌هایی که دوستشان دارید و شاهد تأثیراتشان در زندگی تان هستید، با تمام وجود شکرگزاری کنید.

۱۱. تعلقاتتان

کیف شما، لباس شما، مبل شما، میز شما، هر کدام از این‌ها یک داستانی برای خودش دارد. شاید داستان حوصله سربری باشد، اما به هر حال یک داستان واقعی است. چه زمان آن را خریدید، چرا خریدید، چطور خریدید، چه زمان از آن استفاده کردید و تمام این اطلاعات ریز و درشت میتوانند زندگی شما را به تکامل نزدیکتر کنند. هر داستان لحظه‌ای خاص از زندگی شما را مال خودش می‌کند، لحظه‌ای که هیچ وقت باز نخواهد گشت؛ بنابراین قدر این لحظات را بدانید و بابت آن‌ها احساس شکرگزاری داشته باشید.

۱۲. اشک هایتان

آن روز‌هایی را یادتان هست که در نهایت لذت اشک می‌ریختید؟ آن زمان‌هایی که فکر می‌کردید دیگر نمی‌توانید خوشحال‌تر باشید؟ آیا آن شب‌های وحشتناک را به خاطر می‌آورید که فکر می‌کردید، قلبتان دیگر تحمل بیشتر از این را ندارد؟ اشک‌های شما شاهد روز‌های خوب و بدتان هستند. پس لازم است به خاطر این احساسات شکرگزاری کنید.

۱۳. اشتباهاتتان

اشتباهات شما می‌تواند در برگیرنده یک مجموعه از قضاوت‌های سنگین، یک دیدگاه تازه، یک بخش ناجوانمردانه از زندگی و یا یک تماس تلفنی احمقانه باشد. بعضی از اشتباهات بخشیده می‌شوند و بعضی دیگر، نه! بعضی از اشتباهات پاسخ و نتیجه‌ای را به شما منتقل می‌کنند، و برخی دیگر نه! اما هر اشتباهی به شما کمک می‌کند که رشد کنید، یاد بگیرید و بفهمید. به خاطر این خردی که حالا در چنته دارید، با تمام وجودتان شکرگزاری کنید.

۱۴. درس‌های زندگی

یک درس می‌تواند هر چیزی باشد. از پایه ای‌ترین آداب معاشرت، تا لمس دست ها، راه برگشت از مدرسه به خانه، غریبه‌ای که به شما کمک کرد یا دختر کوچکی که به شما مشورت داد. یک درس زندگی تنها چیزی است که می‌تواند به وسیله‌ی تجربه فعال شود. شما با هر درسی که یاد می‌گیرید، با تجربه‌تر از دیروز می‌شوید. پس لازم است که به خاطر تمام تجربه هایتان شکرگزاری کنید.

۱۵. مربی هایتان

این مربی می‌تواند هرکسی باشد. اهمتی ندارد که یکی از اعضای خانواده، دوست، معلم، استاد دانشگاه یا رئیستان باشد، اما چیزی که مهم است این است که همواره باید به خاطر این که از زندگی خودشان گذشتند تا به شما کمک کنند، از آن‌ها تشکر و قدردانی کنید. کسانی که برگه‌ی تقلب زندگی را به شما رساندند، برگه‌هایی که خودشان هیچ وقت نداشتند. به خاطر این همه راهنمایی از آن‌ها شاکر و سپاسگزار باشید.

۱۶. خوشحالیتان

خوشحالی گاهی یک جور سوءتفاهم است، مثل یک جمله‌ی اشتباه! خوشحالی یعنی دوست داشته شدن، خوشحالی یعنی هنرمند بودن، خوشحالی یعنی قدم زدن تنهایی در پارک و غرق در رویا‌ها شدن. خوشحالی همان طوری است که شما آن را شرح می‌دهید. بسیاری از مردم از خوشحالی محروم هستند، چرا که مدام می‌خواهند از تعاریف دیگران از خوشحالی در زندگی شان استفاده کنند. پس به خاطر این حس خوشحالی که در زندگی تان وجود دارد، شکرگزاری کنید.

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۱۷. ناامیدی هایتان

در زندگی زمانی که با هر ناامیدی مواجه شدید، حال می‌خواهد درسی، احساسی، جسمانی، هنری یا ذهنی باشد، با مواجهه با هرکدام از آن‌ها اندکی قوی‌تر شدید. ناامیدی موقتی شما اگرچه باعث ناراحتی تان شد، اما همیشه به شما یاد داد که از پس ناراحتی بربیایید و دوباره به سمت شادی حرکت کنید. به خاطر این همه قدرتی که ناامیدی به شما داده است، شکرگزاری کنید.

۱۸. شغلتان

به خاطر تمام کار‌های سختی که کردید و به خاطر شغلی که هزینه‌های زندگی شما را می‌دهد، شکرگزاری کنید. ممکن است شغل شما بهترین نباشد، اما می‌تواند شما را به بهترین‌ها برساند. شغل شما مثل یک در می‌ماند که شما را به سمت در بعدی هدایت می‌کند. این، همان دری است که مدت‌ها به خاطرش جنگیدید. حالا به نظر شما وقت آن نرسیده که به خاطر باز بودن آن شکرگزاری کنید؟!

۱۹. دشمنانتان

دشمنان شما جهان را آن طور حقیقی و درست به شما نشان دادند، که شاید هیچ کتاب و برنامه‌ای نمی‌توانست این کار را برای شما انجام دهد. آن‌ها به شما یاد دادند که چگونه باید جنگید، آن‌ها به شما خودِ واقعی تان را نشان دادند و مهم‌تر از همه، این که نباید به چه کسی تبدیل شوید. پس به خاطر دریافت این حجم از اطلاعات مفید باید از دشمنانتان هم سپاسگزار باشید.

۲۰. معلم هایتان

معلم‌ها کسانی هستند که همیشه شما را تشویق کردند، اشتباهاتتان را تصحیح کرده، به شما انگیزه دادند و در عوض هیچ چیزی از شما نخواستند. برخی از آن‌ها دوست داشتنی بودند، برخی دیگر هم نه! اما همه آن‌ها به یک اندازه به شما اهمیت می‌دادند. پس شایسته هستند به خاطر زمانی که برایتان صرف کردند، شاکر و سپاسگزار آن‌ها باشید.

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۲۱. شکستن قلبتان

مطمئنا خودتان بهتر می‌دانید که هر شکست عشقی چطور قلب شما را قوی‌تر کرد و شما پس از آن، تبدیل به انسان باهوش‌تر و مجرب تری شدید. شکست‌های عشقی به شما فرق میان ایمان و وفاداری، دروغ و حقیقت، و نهایتاً تفاوت بین واقعیت و انتظار را یاد دادند. شکست‌های عشقی به شما یاد دادند که چگونه قوی‌تر بازگردید و خودتان را بهتر نشان دهید. پس به خاطر این همه خرد، شکرگزار باشید.

۲۲. شوخ طبعی شما

این که بتوانید طنز را از یک موقعیت سخت و طاقت فرسا بیرون بکشید، استعدادی است که اصلاً نمی‌توان آن را نادیده گرفت. شما می‌توانید با چشمی خاص به ماجرا نگاه کنید، چشمی که دیگران ندارند. به راستی که باید به خاطر این استعداد و شوخی طبعی هم شکرگزاری کرد.

۲۳. بدنتان

بدن شما سالم است و کار می‌کند و شما از هیچ نوعی از ناتوانی رنج نمی‌برید. بدن شما برای خودتان است. پس لازم است که به خاطر این دارایی خاص شکرگزاری کنید.

۲۴. دردتان

نکته‌ی خنده دار راجع به درد این است که شما درد را احساس می‌کنید؛ اما وقتی که تمام شد، دیگر نمی‌توانید میزان و مقدار آن را به یاد بیاورید. متوجهید که زمانی درد فجیعی داشتید، اما نمی‌توانید آن را به یاد بیاورید. پس به خاطر این که تمام دردهایتان از بین رفته اند و شما را با لذت آرامش و سلامتی پس از آن تنها گذاشته اند، شاکر و سپاسگزار باشید.

۲۵. خواهر و برادرتان

خواهر و بردار شما اولین و آخرین دوستانتان هستند. به عبارت دیگر آن‌ها همان همکارانتان در جرم‌های خانگی، و شانه‌هایی برای گریه در بدترین فجایع احساسی هستند. خواهر و برادرتان می‌توانند بهترین اتفاقی باشند که در زندگی برای شما افتاده است. ممکن است یک شوخی مخصوص بین خودتان داشته باشید، یک هدیه‌ی تولد یا یک شکست عشقی یا حتی کشیدن یک نقشه‌ی هیجان انگیر! اما مهم این است که آن‌ها همیشه طرف شما هستند. پس واقعا شایسته است که به خاطر داشتن چنین افرادی شاکر و سپاسگزار باشید.

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۲۶. خورشید

خورشید هر روز، بالا می‌آید و نورش را در سرتاسر جهان می‌افشاند. بدون ذره‌ای خودخواهی و غرور، با مهربانی بی حد و حصر و انرژی و گرمای خود را در هر سو پخش می‌کند. پس به خاطر خورشیدی که گیاهان از برکت او رشد می‌کنند شکرگزاری کنید.

۲۷. درختان

برایتان عجیب است؟ پس از هر بچه‌ای که اطرافتان هست دلیلش را بپرسید. اگر کودکی در آن اطراف پیدا نشد، پس ما به شما می‌گویم. چون درختان جهان را زیباتر می‌کنند، به ما میوه می‌دهند و هوا را تصفیه می‌کنند. آیا می‌توان به خاطر این مخلوقات زیبا و مهربان شاکر و سپاسگزار نبود؟!

۲۸. امتیازات

شکرگزاری به خاطر تمام امتیازاتی که در زندگی دارید هم لازم است. ممکن است مثل برخی از افراد، تمام امتیازات بدنی، اجتماعی و خانوادگی را نداشته باشید؛ اما در هر حال، باید به خاطر همان امتیازاتی که دارید هم از خداوند شکرگزاری کنید.

۲۹. انتخاب هایتان

انتخاب هایتان، چه خوب، چه بد، چه درست و چه غلط، برای شما بوده اند. شما فرصت این را داشته اید تا در زندگی تان، همان طور که قلبتان فرمان می‌دهد زندگی کنید. شما برای این منظور فرد بسیار خوش شانسی محسوب می‌شوید. پس به خاطر انتخاب هایتان شاکر و سپاسگزار باشید.

۳۰. برق

گرم است؟ کولر داریم. سرد است؟ بخاری برقی داریم. زندگی کسانی را تصور کنید که هیچ یک از این وسایل را ندارند، اما شما از نعمت برق محروم نیستید. برق یک حق نیست، بلکه یک وسیله‌ی لوکس است.

۳۱. نوشیدن آب

هر روز در خیابان‌های شهر می‌بینیم که بچه‌های کوچک برای تامین غذا، جای خواب و یا حتی آب به مردم التماس می‌کنند. پس باید برای نوشیدن آب هم شکرگزاری کنیم. برای این که می‌توانید به آب سالم و خالص دسترسی داشته باشید. حالا متوجه می‌شویم که داشتن آب هم یک امتیاز است. به نظر شما نباید برای چنین امتیازی شاکر و سپاسگزار باشیم؟!

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

۳۲. اسمتان

اسمتان، هویتی است که با آن به دنیا آمدید. اسم شما جایگاهی را در دنیا برایتان نگه داشته است. ممکن است آن را عوض کرده باشید، یا همچنان نگه داشته باشید، یا این که از آن متنفر باشید یا هر چیز دیگری! اما در هر صورت اسم شما اولین هویت شماست. پس به خاطر این هویت، شاکر و سپاسگزار باشید.

منبع: برترین ها

انهای پیام/

۳۲ موردی که باید به خاطر آن‌ها شکرگزاری کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mehdi porrahdar مهدی پورراهدار
۱۹:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بسیار عالی و مفید
Iran (Islamic Republic of)
احمددانایی فر
۱۸:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدا قوت
موضوع۳۲نکته که باید برای آن شکرگزار خداوند باشیم، واقعا کاربردیست و فهم آن برای هر کس لازم و ضروریست.
موفق و موید باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر مقوله شکرگزاری عمیق و توام با احساس از کودکی به بچه هایمان آموزش داده شود علیرغم تمام مشکلات موجود در جامعه افرادی سرزنده و امیدوار در جامعه خواهیم داشت. البته حل مشکلات نیز باید در سرلوحه کار قرار گیرد.
آخرین اخبار