رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌و نقل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قرارگاه بازسازی و نوسازی به دستور رهبر انقلاب تشکیل شد

نفیسی گفت: دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ به دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرارگاه بازسازی و نوسازی تشکیل شد.

نفیسی////رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ و نقل، ایمنی و پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات لازم در شرایط بحرانی کشور، گفت: کشورما، کشور بحران سازی است و نیاز است که برنامه‌ریزی کامل قبل از بحران برای پیشگیری داشته باشیم. بخشي از اين اقدامات در مطالعات فاز صفر و یک, طراحی پروژه‌ها بايستي لحاظ گردد.

نفیسی ادامه داد: در وزارت راه و ترابری طراحی پل‌ها، راه‌ها و دسترسی‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های تدوین‌شده‌ای است و مشاوران موظف هشتند تا مطابق آیین‌نامه اجرا کند. به فرض مثال اگر پلي طراحی می‌شود، برای یک سیلاب با يك دوره مشخصي بازگشتي طراحی می‌شود .

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل و نقل افزود: ما باید بازنگری در وضعیت طراحی‌های خود کنیم. تغییرات آب و هوایی باعث شده که نیاز به بازنگری این آیین‌نامه است. البته طراحی‌های قبلی بر اساس پارآمتر‌ها و اصولی بوده است.

وی اظهار کرد: هواشناسی یک سامانه جدید پیش بینی کرده بود که اکنون در مناطق شرقی کشور این بارش را شاهد هستیم. الحمدالله در بحث اطلاع رساني و اخطاريه‌ها خیلی خوب برخورد کردیم که اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد احتمالا خسارات وارده در بخش‌های مختلف کشور بیشتر بود. هواشناسی توانست به موقع اخطار دهد و حدود ۱۰۰ اطلاعیه و ٩٠اخطاریه ارسال کند، همچنین تاکنون بیش از ۲۰۰۰ گزارش از رادیو و تلویزیون منتشر شده است.

نفیسی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم سیستم‌های پیشگیری و پیشگویی را بیشتر تقویت کنیم.

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل و نقل درباره اتفاقات جدید در مناطق سیل زده گفت: دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ به دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرارگاه بازسازی و نوسازی تشکیل شد. دوشنبه اولین جلسه‌ این قرارگاه با حضور وزیر کشور و مسئولین سازمان‌هی زیربط تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد تا ۵ کمیته تشکیل شود. یکی از این کمیته‌ها، کمیته بازسازی و نوسازی است که اولین جلسه آن دوشنبه شب برگزار شد. در این جلسه بحث عملیاتی کردن بازسازی و نوسازی محور‌ها و ابنیه آسیب دیده مطرح شد. یکی دیگه از کمیته‌ها، کمیته برآورد خسارت است که وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان یکی از اعضای فعال آن حضور دارد.

وی بیان کرد: ما در حال تدوین بازسازی و نوسازی محور‌ها هستیم. در کمیته بازسازی ئ نوسازی بحث مسکن مطرح شد و بنیاد مسکن برنامه عملیاتی خود را مطرح کرد و بقیه اعضا نظرات خود را عنوان کردند. برای بازسازی راه‌ها هم جلسه‌ای در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

نفیسی درباره راه‌های استان خوزستان گفت: طبق آخرین اطلاعات، برخی از محور‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان بسته است. در وضعیت فعلی ۹ محور شریانی بسته شده و ۱۸ محور‌ غیر شریانی توسط سیلاب بسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار