وزش باد گرم و ریزش سنگ دو پدیده غالب در مازندران

وزش باد گرم و گرم شدن هوا سبب ذوب شدن برف و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی خواهد شد.

وزش باد گرم و ریزش سنگ دو پدیده غالب در مازندراناسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است و بر این اساس تا فردا شرایط برای وزش باد گرم در ارتفاعات استان فراهم خواهد شد
.
وی افزود: مازندرانی‌ها با جنوبی شدن جریان هوا تا فردا شاهد افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما خواهند بود و دمای هوای مرکز استان در گرمترین ساعت از ۲۵ درجه به ۲۹ درجه افزایش خواهد یافت.

اسدی با بیان اینکه وزش باد گرم در ارتفاعات و ذوب شدن برف‌ها دو پدیده غالب هواشناسی استان تا فردا خواهد بود، افزود: با توجه به ذوب شدن برف‌ها احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: بسیاری از شالیکاران با توجه به مساعد بودن هوا اقدام به خزانه گیری کردند که با توجه به گرم شدن هوا بهتر است راهکار‌هایی برای تهویه در خزانه برنج و مقاوم سازی پوشش آن انجام دهند.

وی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا اوائل هفته آینده با گذر امواج ناپایدار از منطقه، بارش پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و کاهش دما دور از انتظار نیست.

اسدی افزود: پیش بینی می‌شود دمای هوای مرکز استان روز چهارشنبه با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای در خنک‌ترین ساعت به ۱۲ درجه و در گرمترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی گراد برسد.
انتهای پیام/س
 
 

افزایش چند درجه ای دمای هوای استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار