بطحایی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مأموریت در آموزش متوسطه کاهش انحراف مدارس از مسائل تربیتی به سمت کنکور است.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش در آیین تکریم و معارفه معاون آموزش متوسطه ضمن قدردانی از زحمات عبدالرسول عمادی، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از خدمتم در معاونت آموزش متوسطه بوده است و خدمت در آموزش‌وپرورش باعث می‌شود بعد از سی سال فعالیت افتخار کنیم که انرژی خود را در این وزارتخانه و در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان به‌کار برده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات معاون سابق آموزش متوسطه، افزود: مهندس زرافشان تلاش‌های بسیار ارزشمندی داشتند که موجب پایه‌گذاری‌های بسیار اصولی و علمی در معاونت آموزش متوسطه شده است و باید از همه تلاش‌های وی قدردانی شود.

نقش آموزش متوسطه در آموزش و پرورش

وزیرآموزش‌ و پرورش با بیان اینکه آموزش متوسطه دو نقش اساسی دارد، گفت: در نقش اول دانش آموزان را برای ورود به آموزش عالی فراهم می‌کند لذا مانند پلی است که دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه می‌روند. همچنین در دومین نقش آموزش متوسطه می‌توان به آماده شدن دانش آموزان برای ورود به بازار کار اشاره کرد؛ بنابراین از طریق این مقطع است که زمینه‌های لازم برای اشتغال در دانش آموزان ایجاد می‌شود.

عضو کابینه تدبیر و امید، در ادامه تصریح کرد: متأسفانه سهم عمده‌ای از مأموریت آموزش متوسطه به نقش اول می‌رسد، در حالی که آموزش متوسطه در نظام آموزشی بسیار مهم است و آنچه در ابتدایی ساخته و پرداخته می‌شود؛ در متوسطه به ثمر نشسته و نتیجه می‌دهد.

معاونت آموزش متوسطه نقش مدیریت آموزشی دارد

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه معاونت آموزش متوسطه، نقش مدیریت آموزشی را دارد و کنترل کیفیت آموزش و راهبری آموزش را بر عهده می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مأموریت در آموزش متوسطه کاهش انحراف مدارس از مسائل آموزشی و تربیتی به سمت کنکور است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تغییرات ساختاری وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: این بهترین فرصت است تا تداخل و هم‌پوشانی‌های وظایف کاهش پیدا کند، زیرا علاوه بر صرف انرژی منابع انسانی، باعث تعارضات نیز می‌شود.

معاونت آموزش متوسطه پیشانی وزارتخانه است

در ادامه این مراسم عبدالرسول عمادی که تا پیش از این، سرپرست این معاونت بود، اظهار کرد: معاونت آموزش متوسطه پیشانی وزارتخانه است و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد چرا که اگر در آموزش ابتدایی پایه‌های ساختن بنا گذاشته می‌شود، در آموزش متوسطه باید نتایج را کسب کرد لذا نیازمند توجه جدی به گروه‌های آموزشی و برنامه تعالی در معاونت آموزش متوسطه و همچنین اعتبارات لازم است.

وی افزود: از زمانی که طرح "ایران مهارت" در دوره متوسطه اول کلید خورد با پشتکار و زحمات همکاران گام‌های بلندی برداشته‌شده و نیاز است که وزارت کار هم در این طرح مستمراً حضور داشته باشد.

ماهیت کنکور به رشته‌های تجربی بستگی پیداکرده است

سرپرست سابق معاونت آموزش متوسطه با بیان اینکه بخش عمده دانش آموزان در متوسطه دوم هستند، گفت: در حال حاضر ماهیت کنکور به رشته‌های تجربی بستگی پیداکرده است و با بررسی‌های بیشتر می‌توانیم در رشته‌های دیگر کنکور را کاملاً حذف کنیم.

در پایان علیرضا کمرئی معاون جدید متوسطه با اشاره به اینکه کار خود را از آموزش متوسطه آغاز کرده است، اظهار کرد: نظام آموزشی در دنیا از پاسخ‌گویی به نیاز‌های جوامع بازمانده است چراکه تحولات و تغییرات به‌سرعت اتفاق افتاده است.

وی افزود: به امید خدا کارآمدی نظام آموزشی و توسعه حرفه‌ای مدیران و معلمان را پیگیری کرده و روی منابع و چشم‌انداز‌ها تمرکز بیشتری می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه تا فراهم شدن زمینه‌های کامل و جامع‌تر برنامه تعالی مدیریت را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: باید اثربخشی نظام آموزشی به سمت کیفیت را پیگیری کنیم تا حلقه‌های کنترل کیفیت در سازمان شکل بگیرد و توانایی‌های منابع انسانی آشکار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام در یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی دارن طی دو هفته به اجبار از دانش آموزان دوازدهمی امتحانات نهایی سال های قبل رو میگیرن .مگه نظام آموزشی عوض نشده چرا دارن این کار رو میکنن؟؟؟؟واقعا دانش آموزان این منطقه دارن از دست مسعولان آموزشی کلافه میشن .