هنرهای دست کودکان اتیسم به نمایش در آمد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای هنری کودکان دارای اختلال طیف اتیسم خبر داد.

هنرهای دست کودکان اتیسم به نمایش در آمدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فاطمه رضوان مدنی  مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی اتیسم افتتاح شده، گفت:در این نمایشگاه هنری 26 اثر نقاشی و 70 قطعه صنایع دستی شامل دستنبند، گردنبند و گوشواره زینتی ساخته کودکان اتیسم در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان دارای اختلال اتیسم، بیانگر این موضوع است که اتیسم ناتوانی نیست و این کودکان با آموزش و توانبخشی بهنگام می توانند به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند.

رضوان مدنی از شناسایی 165 کودک اتیسم در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، 25 کودک در مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه «حس پنهان» از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: اُتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند، در این افراد حرکات تکراری «دست زدن و پریدن» دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می شود، هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.

وی اضافه کرد: سعی داریم با حمایت بی منت از کودکان دارای اختلال اتیسم گام های بلندی برای خدمات رسانی در جهت آموزش پذیری این افراد داشته باشیم سامانه ای در راستای اجرای برنامه غربال گری تشخیص و مداخله و برگزاری آزمون الکترونیکی و آنلاین غربال گری توسط خانواده ها و ارجاع به پایگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ز


هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است

برچسب ها: درمان ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار