اصلاح آبرو‌های زیرزمینی مسیرجاده آبادان - ماهشهر

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: در راستای اجرای تصمیم استاندار خوزستان از روزگذشته کار اصلاح تمامی آبرو‌های زیرزمینی جاده آبادان - ماهشهر برای خروج آب تالاب شادگان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: تاکنون چندین آبروی زیرزمینی (کالورت) اصلاح و بازگشایی شدند و به نظر می‌رسد با اصلاح اصولی تمامی آبروهای زیرزمینی نیازی به مسدود کردن جاده و یا تعبیه پل‌های جدید در جاده آبادان- ماهشهر نباشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود قریب به ٢٠٠ متر مکعب بر ثانیه از حدود ٣٠ کالورت تا کیلومتر ٣٠ جاده آبادان- ماهشهر از تالاب خارج شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: ظرفیت ۱۰۰ در صدی خروج آب از آبروهای زیرزمینی به شرط تراکم بالای آب حدود ٥٠٠ متر مکعب بر ثانیه است.

موسوی با بیان اینکه به دستور استاندار خوزستان در جلسه‌ای با حضور مسئولان شادگان، مدیریت خروج آب از تالاب شادگان از جاده ماهشهر به فرمانداری آبادان واگذار شد، گفت: در این عملیات تیمی از کارشناسان سازمان آب و برق، راهداری، مخابرات، خطوط لوله نفت، فرماندار ویژه آبادان را همراهی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنده به همراه تیم تخصصی ظرف دو روز تمام مسیرهای تالاب شادگان را متر به متر مورد بازدید و پایش قرار دادیم، افزود: برای کنترل اوضاع تالاب شادگان مقرر شد با استفاده از پهپاد نیروی انتظامی از ورودی، مخزن و خروجی آب تالاب تا دهانه‌های خلیج فارس فیلمبرداری و سپس تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود.

به گفته وی با باز شدن مسیرهای خروجی تالاب و ورود روان آب‌ها به خورها هیچ تهدید احتمالی وجود ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: سیل بندهای ١٢ باضافه ٤ کیلومتری مسیر قفاص مانع بزرگی برای تهدید بدنه بهمنشیر هستند.

موسوی گفت: برای پایداری وضعیت سفید آبادان، به صورت شبانه روز در اطراف آبادان خواهیم ماند و مردم مطمئن باشند روان آب‌ها و سیلاب‌ها راهی جز ورود به خلیج فارس نخواهند داشت.

انتهای پیام/ د

آغاز اصلاح تمامی آبروهای زیرزمینی جاده آبادان - ماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.