افزایش ۳۰ درصدی صادرات تعاونی‌های مرزنشین استان کرمانشاه

دبیر اجرایی اتاق تعاون کرمانشاه از هدف گذاری برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات تعاونی‌های مرزنشین استان در سال جاری خبر داد و گفت: مشکلات حدود هزار تعاونی راکد استان را نیز با جدیت بررسی می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غفار محمدی دبیر اجرایی اتاق تعاون کرمانشاه با اشاره به مهمترین برنامه‌هایی که اتاق تعاون کرمانشاه برای سال جاری دنبال می‌کند، گفت : در سالی که با نام "رونق تولید" نامگذاری شده، فعالسازی تعاونی‌های راکد استان را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

وی تعداد تعاونی‌های راکد و نیمه فعال استان را حدود هزار مورد برآورد کرد و گفت : این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات، درمان، گردشگری و ... هستند و البته فعالسازی تعاونی‌های تولیدی در اولویت است.

دبیر اجرایی اتاق تعاون کرمانشاه تقویت "تجارت چمدانی" را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم امسال کولبری را در بازارچه‌های مرزی شوشمی، شیخ صله و ... رونق دهیم.

محمدی مهمترین مانع پیش روی فعالیت کولبری را دستورالعمل‌هایی دانست که بر اساس آن کولبران موظفند برای واردات کالا، ثبت سفارش انجام دهند و این شرایط کار آن‌ها را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش معمولا برای واردات کالا‌ها از گمرک‌های رسمی به هر نقطه کشور است، اضافه کرد: این در حالی است که برای تجارت چمدانی شعاع خاصی برای عرضه کالا در نظر گرفته می‌شود.

محمدی از پیگیری جدی برای برداشتن این محدودیت ثبت سفارش با همکاری مسئولین استان خبر داد.

دبیر اجرایی اتاق تعاون کرمانشاه معتقد است، رونق تجارت چمدانی هم می‌تواند به واردات کالا و دور زدن تحریم‌ها کمک کند، هم صادرات را افزایش دهد و هم وضعیت معیشتی مرزنشینان را بهتر کند.

محمدی از هدف گذاری برای افزایش صادرات تعاونی‌های مرزنشین استان در سال جاری هم یاد و گفت: سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌های استان انجام شده و امسال بنا داریم این میزان ۳۰ درصد بیشتر شود.

وی اظهار کرد: امسال برقراری سهمه صادرات سوخت مرزنشینان را نیز با جدیت پیگیری می‌کنیم.

دبیر اجرایی اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه این طرح اکنون به مزایده رفته، گفت: برخی مشکلات از جمله قیمت بالای در نظر گرفته شده برای سوخت و همچنین تعهد ارزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات باعث شده فعلا کسی در مزایده انتخاب نشود.

محمدی ابرازامیدواری کرد، این مشکل ظرف چند هفته آینده مرتفع شود .

 

 

انتهای پیام/د

فعالسازی تعاونی‌های راکد استان

 

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار