رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران:

امیدوارم تا پیش از هفته معلم بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم/ افزایش حقوق ۴۰۰ هزارتومانی از ماه جاری اعمال می‌شود

نوبخت گفت: برای جبران مطالبات فرهنگیان منابعی را تخصیص دادیم.

امیدوارم تا پیش از هفته معلم بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه هیئت دولت گفت: در سال ۱۳۹۷ اعتبارات مربوطه به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در سال گذشته متأسفانه منابع بودجه در حد ۹۱ درصد توافق پیدا کرد، ولی برخی از دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش به جهت اهمیت موضوع و ضرورتی که داشت ۱۰۷ درصد پرداخت صورت گرفت.

نوبخت تصریح کرد: خوشبختانه برای هفته گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان با وجود پرداخت ۱۰۷ درصدی آموزش و پرورش امکان تهیه برخی از بدهی‌های وزارت خانه تحقق پیدا نکرد که ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد، مجدداً برای امروز و فردا در سقف ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع جدید از سال گذشته از بانک مرکزی در حال دریافت هستیم تا به آموزش و پرورش ارقامی مورد نیاز پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امیدوارم که قبل از هفته معلم آموزش و پرورش با این منابعی که در اختیارش قرار می‌گیرد بتواند همه بدهی‌های خود را بپردازد و مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که گفته شده حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت بدون افزایش چهارصد هزار تومانی پرداخت خواهد شد، افزود: با توجه به مصوبه مجلس لازم است برای همه کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان حکم جدید صادر شود و پرداخت های سال جدید براساس احکام جدید انجام شود؛ اما چون برخی دستگاه ها موفق نشدند همه احکام را صادر کنند، ما در تخصیص بودجه و پرداخت حقوق شاغلان و کارکنان گفته ایم حتی اگر احکام هم صادر نشده، چون این رقم ثابت است حتما باید این ماه پرداخت شود.

نوبخت تصریح کرد: برای همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته، در ماه جاری چهارصد هزار تومان افزایش محسوب شود، و اگر موردی پرداخت نشده حتما باید انجام شود. چرا که آنچه ما به خزانه تخصیص دادیم با احتساب چهارصد هزار تومان بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از اینکه احکام صادر شد برای بخش قابل توجهی از کارکنان دولت که باید بیش از چهارصد هزار تومان افزایش داشته باشند، حتما این موضوع در ماه آینده جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند2
۱۳:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام آقای نوبخت همیشه امیدوار است و همیشه وعده و وعید میدهد و یکی از کارهای مهم اخیر ایشان تغییر ارز گوشت وارداتی از 4200تومان بود البته به گفته خودشان برای ارزانتر کردن قیمت گوشت !
آخرین اخبار