شهردار تهران با اشاره به تدوین شناسنامه‌های فنی ساختمان‌ها در پایتخت گفت: مردم حق دارند از کیفیت ملک خود اطلاع داشته باشند.

مردم حق دارند بدانند ملکی که می‌خرند از چه کیفیتی برخوردار استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه هیئت دولت درباره سیل گفت: این هوشمندی ما است که جلوی سیل را می‌تواند بگیرد. وقتی می‌دانیم از هفته آینده بارندگی داریم، اعلام خطر می‌کنیم و اطلاعیه می‌دهیم.

شهردار تهران درباره شناسنامه‌های فنی خاطرنشان کرد: مطمئناً این کار هم در قانون ظرفیت آن وجود دارد و هم زمینه‌های آن وجود دارد البته هنوز فرصت نکردم در حوزه کنترل ساختمان وارد شوم اما اینکه مردم ملکی را می‌خرند بتوانند بدانند اسکلت آن فلزی یا بتنی است این حق مردم است.  اگر از سیستم بنگاه‌های معاملاتی سوالات فنی کنیم نمی‌توانند جواب دهند.

وی ادامه داد: مردم حق دارند بدانند ملکی که می‌خرند از چه کیفیتی برخوردار است و این وظیفه ماست که انجام دهیم و این کار یک کار مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در حوزه شهرسازی است.

حناچی درباره نامگذاری خیابان‌ها به مشاهیر کشور گفت: این کاری بوده که از قبل هم صورت می‌گرفته است. اینکه شهر به مفاخر خود نامگذاری شود، مخصوصا در مسیر‌هایی که خنثی هستند و یا تغیر اسم آن مسیر مشکلی ایجاد نمی‌کند، جزو وظایف شورای شهر است.

شهردار تهران تصریح کرد: وقتی تغیر نام مسیر‌ها تصویب شود و فرمانداری آن را تایید کند، معمولا به اجرا در می‌آید.

وی درباره وضعیت آسفالت‌ها و خیابان‌های تهران، گفت: ما ترمیم آسفالت خیابان‌ها را شروع کرده‌ایم. در برخی مکان‌ها که آسفالت قدیمی باشد، کف برداری می‌شود و در مکان‌هایی که آسفالت سالم است، اما لکه است، لکه‌گیری می‌شود. صدور یک کیلومتر مربع مساحت معابر تهران است و از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حجمی حدود ۴۷ هزار تن آسفالت توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار