طی سال جاری 50 میلیون جلد کتاب درسی در افغانستان چاپ می شود

وزیر معارف/ آموزش و پرورش افغانستان از چاپ 50 میلیون کتاب درسی طی سال 98 در این کشور خبر داد.

طی سال جاری 50 میلیون جلد کتاب درسی در افغانستان چاپ می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد میرویس بلخی»، وزیر معارف/ آموزش و پرورش افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۸ حمل) در برنامه «حساب‌دهی حکومت به ملت» گفت: به منظور رفع کمبود کتاب های درسی در سال ۱۳۹۸، پنجاه میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. همچنان روند توزیع ۲.۲ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش آموزان مراکز تعلیمی نیز آغاز می شود.

بلخی در مورد کارکردها، دستاوردها و برنامه‌های این وزارت گفت: 40 هزار معلم از آموزش های ضمن خدمت استفاده خواهند کرد.

وی افزود: تا پنج سال آینده، ظرفیت تمامی معلمان مطابق معیارهای وزارت آموزش و پرورش ارتقا داده می‌شود.

او همچنین در این برنامه گفت که ترمیم و بازسازی ۵۰۰ مدرسه و تجهیز ۱ هزار و ۲۹۰ مکتب دیگر با لابراتوار و کامپیوتر از برنامه‌های دیگر این وزارت می‌باشد.

وی گفت که ۲۰۰ مدرسه در جریان امسال از سوی وزارت مخابرات، به اینترنت وصل خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش افغانستان تاکید کرد: ۱۴۰ مدرسه در سال جاری ارتقا داده می‌شوند و ۱ هزار و ۱۷۰ صنف آموزش محلی و تسریعی به هدف سهولت دسترسی دانش‌آموزان به خدمات تعلیمی، در بخش‌های دوردست کشور ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای ۲۰۰ هزار تن از افراد واجد شرایط از جمله زنان، کوچی‌ها و کارکنان خدماتی ادارات دولتی که از نعمت سواد محروم‌اند، ۱۱هزار کورس سوادآموزی و برای ۱۰ هزار تن دیگر، برنامه سواد‌آموزی حرفه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار