در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پلیس ایران پیگیر پرونده‌های حوزه موادمخدر در دادستانی افغانستان

سردار زاهدیان از پیگیری پرونده‌های تشکیل شده در حوزه موادمخدر در دادستانی افغانستان خبر داد.

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات دیدار با محمد عارف نوری دادستان ویژه مبارزه با موادمخدر افغانستان، اظهار کرد: این نشست با محوریت تبادل اطلاعات و ایجاد همکاری‌های نزدیک پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس افغانستان برگزار شد.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این نشست تقویت همکاری‌های دو طرفه جهت مبارزه با موادمخدر است.

سردار زاهدیان تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد تا طرفین نسبت به شناسایی و دستگیری عناصر اصلی قاچاق و ترانزیت موادمخدر همکاری‌های نزدیک‌تری را با یکدیگر داشته باشند.


بیشتر بخوانید: تشریح اقدامات پلیس برای مبارزه با موادمخدر در سال ۹۷/ جمع آوری ۲۵ هزار معتاد متجاهر در کل کشور


وی افزود: طی توافقات انجام شده مقرر شد تا در حوزه آموزشی و فرهنگی در کشور افغانستان دوره‌های کارورزی‌ برگزار شود تا با تعامل بیشتر با یکدیگر در امر مبارزه با موادمخدر عملکرد مناسبی را داشته باشیم.

ایجاد هماهنگی با مرزبانی ایران و افغانستان برای تقویت کنترل محورهای ترانزیت موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره اقدامات صورت گرفته در جهت حفظ و تقویت مرزهای مشترک با کشور افغانستان تصریح کرد: با برقراری ارتباطات گسترده و ایجاد همکاری‌ها، هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام شد تا با کمک نیرو‌های مرزبانی دو کشور و همچنین دوستانمان در گمرک ایران، از روند ورود موادمخدر و ترانزیت آن به داخل کشور، پیش از پیش جلوگیری شود.

سردار زاهدیان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۴۵ تن انواع موادمخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در سراسر کشور کشف شده است، خاطرنشان کرد:  نیروهای یگان انتظامی برای برقراری ثبات و آرامش در کشور در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم و نظام بودند.

انتهای پیام/

دیدار سردار زاهدیان با دادستان ویژه مبارزه با موادمخدر افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار